Туристическа агенция мами клиенти със самолетни билети

OFFNews 19 октомври 2015 в 09:38 7306 4

Туристическа агенция мами клиенти със самолетни билети

Туристическа агенция мами клиенти със самолетни билети, показва разследване на Нова. За схемата потърпевши са съобщили в прокуратурата и МВР. Измамата работи при поръчката на билети онлайн. Агенцията отчита сделката като направена, но след като изпрати на клиента електронния билет, го анулира в съответната авиокомпания. За това се плаща глоба, но по сметката на агенцията постъпват върнатите за билета пари. 

Според репортаж на Нова тв туристическата агенция е „Ефект Травел” със собственик и управител Георги Богданов. Потърпевшите сочат него като виновник на провалените им екскурзии.

Илиян Вачков е един от потърпевшите. Той си купил билети за Маями, но така и не заминал. 

„Билетите са за САЩ. Щяхме да ходим до Маями. Ние поръчахме билетите от въпросния Георги Богданов. Купихме 6 билета, прати ни ги на електронен мейл и си тръгна. Преди две седмици решихме да проверим какво става. От „Ер Франс” директно ми казаха, че още с издаването билетът е бил анулиран и билети нямаме”, обясни Илиян Вачков.

„Схемата е класическа и работи от много години и това обикновено са едни и същи хора, които си сменят имената на фирмите. Когато един недобросъвестен такъв колега е анулирал издадения билет, ако го анулира в същия ден той няма да плати и няма да загуби нищо. Ако го анулира в следващите дни, ще заплати глоба, но разликата от сумата пак ще остане в него. И хората обикновено не го проверяват това нещо. Когато тръгнеш да се чекираш, разбираш, че нямаш билет”, обяснява Даниела Колева, собственик на туристическа агенция, която е в бранша от 20 години.

Георги Богданов, срещу когото над 20 жалби в полицията, не вдига телефона си на хората, които е измамил. Неоткриваем е и за органите на реда. Той има влошени бизнес отношения отношения с няколко фирми, защото неговата компания няма лиценз за издаване на билети. Това става чрез други фирми, с които той сключва договори и съответно не изпълнява. Хората с пълно право могат да търсят парите си от фирмата издала билета, а не само от този, който прави резервациите. Всички представители на засегнати фирми по веригата отказаха коментар и помолиха за дискретност заради уронване на авторитета им.

В отговор от Министерството на туризма препратили случая в Комисията за защита на потребителите. В същото време полицията продължава да разпитва свидетели, а Георги Богданов ще трябва да даде обяснение пред разследващите в понеделник. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Година след катастрофалния резултат от теста за функционална грамотност PISA