Уеб сайт – стъпка по стъпка

Последна промяна на 17 май 2016 в 14:38 3223 0

Имате страхотна идея или вече разработен бизнес офлайн. Какво следва от тук насетне? Изработка на уебсайт, разбира се!

Живеем в 21-ви дигитален век. Голям процент от хората и от всичко което се сетите е онлайн. Няма какво да се лъжем, сайтовете се правят с цел да носят някакви дивиденти, ако някой ви говори друго, не му вярвайте. Обикновено тези дивиденти са пари или власт или и двете.

Но от къде да започнем и на кого да се доверим? Все трудни въпроси. Ето ви и малко отговори, които ще ви посочат верния път.

1. Домейн и хостинг

Това са първите неща, на които трябва да обърнете внимание. Домейна е името на вашия сайт. То не е добре да съдържа само ключовата дума или фраза, характеризираща вашия бизнес. Вече това се смята за опит да изманипулирате търсачките и в частност Google, а той никак не обича да го манипулираме и си е подготвил специални наказания за целта.

Домейна е хубаво да е брандов. Ако нямате бранд, то помислете за име, което може лесно да се брандира. Най-добрите варианти са такива думи, които или не значат нищо или може лесно да се комбинират с някоя важна за вас ключова дума и да се получи нещо интересно и подходящо за вас. Популярни брандове в България са Емаг, OLX, Технополис, Мтел и други.

Хостинга е самото място, на което ще се намира вашия сайт. Избирайте мъдро вашия виртуален дом. Ако бизнеса ви е в българия, то най-подходящия вариант е доказана българска хостинг компания. Поровете се, потърсете хорски мнения, чуйте се с фирмата, която сте си избрали.

Даже сайта ви да е направен по най-добрия начин на света, ако имате слаб, бавен и проблемен хостинг, то той със сигурност ще ви се отрази лошо!

2. Избор на платформа

Коя е най-подходящата платформа за изработка на сайта ми? Труден въпрос с нееднозначен отговор.

Сайтове за бързо и лесно създаване на сайт (без необходимост от каквито и да било познания). Изглежда страхотно, бързо и без пари, но реално това е най-лошия възможен избор. Такива сайтове предлагат някакви базови възможности и даже, що годе са с нормално оптимизиран код. За съжаление по тях не може нищо да се пипа и къстъмизира, но най-лошото от всичко, е че накрая вашия сериозен бизнес сайт не е със собствен домейн, ами се казва примерно moq-seriozen-biznes-sait.alle.bg. Няма какво повече да добавим за този вариант.

Готова платформа за изработка на сайт. Става дума за WordPress, Drupal, Joomla и т.н. Възможно е да чуете, че най-добрия вариант за бърза и добра изработка на вашия сайт е с помощта на WordPress. Примерно. Ето какви са положителните и отрицателните черти на тези платформи:

Положителни:

а) Добра и стабилна основа и CMS.
b) Абсолютно безплатни са
c) Сравнително лесни са за разучаване
d) Не изискват програмистични познания
e) Съвместими са почти с всичко
f) Имат големи къмюнитита и съпорт

Отрицателни:

a) Ако нямате програмистични познания, е силно вероятно да се натъкнете на неразрешим проблем.
b) Липса на уникалност и идентичност. Сайтовете правени на такива платформи се познават от пръв поглед. Те ползват готови теми и темплейти, направени специално за тях.
c) Малко по-бавни сайтове. За да може една тема да се нагоди към хиляди сайтове, то тя върви с много настройки и още повече php код.
d) По-кратък живот на сайта. За съжаление уеб програмирането е динамичен и бързо променящ се процес. Често се случва даден дизайн да стане несъвместим с версията на платформата, нещо да се счупи или сайта да бъде жертва на хакерски атаки или зловреден софтуер поради пропуски в сигурността.
e) Проблеми с кирилизацията на някои теми.
f) Многобройни плъгини (приставки). Ако не сте много запознат, ще ви отнеме много часове четене и питане кое за какво е и коя е най-добрата за дадена цел, особено за по-сложен сайт.

Къстъм платформа и код. Според нас най-добрия вариант откъм възможности, бързина и сложност. Но все пак всичко си зависи от проекта. Това е и най-скъпия вариант – възможност за истински професионалисти.
Тук по проекта се работи въз основа на заданията от клиента и неговите специфики и нужди. Могат да се имплементират всякакви допълнителни плъгини и функционалности – реално няма никакви граници с които да се съобразявате и да се чудите как да ги оправяте или пригаждате.

3. Дизайн или не?

Това разбира се е риторичен въпрос. В България на уеб дизайна не се обръща необходимото внимание, даже се гледа с лошо око, като на нещо, което струва скъпо, а пък си е направо излишно, след като можем да минем и без него.

Да, обаче помислете над това, че красивия и правилно подреден дизайн и елементи са това, което ще направи първото впечатление на потребителя. А както знаем, няма втори шанс, за първо добро впечатление. От тук насетне вашия сайт или ще бъде „харесан” и вече по-обстойно изследван, или ще бъде затворен.

4. SEO и маркетинг

Преминали сте успешно през горните 3 точки. Какво следва? Нещо, което е критично важно и задължително, ако искате вашия онлайн бизнес да бъде успешен – seo оптимизация и маркетингова стратегия.

На тази тема има много изписана информация, но няма 2 мнения. Ако искате да бъдете успешни, да печелите добре, да бъдете видими в интернет, бранда ви да е популярен и да ви имат доверие, то първо вие се доверете на доказана уеб и seo агенция.

Платена публикация