Имате страхотна идея или вече разработен бизнес офлайн. Какво следва от тук насетне? Изработка на уебсайт, разбира се!
Живеем в 21-ви дигитален век. Голям процент от хората и от всичко което се сетите е онлайн. Няма какво да се лъжем, сайтовете се правят с цел да носят някакви дивиденти, ако някой ви говори друго, не му вярвайте. Обикновено тези дивиденти са пари или власт или и двете.
Но от къде да започнем и на кого да се доверим? Все трудни въпроси. Ето ви и малко отговори, които ще ви посочат верния път.
1. Домейн и хостинг
Това са първите неща, на които трябва да обърнете внимание. Домейна е името на вашия сайт. То не е добре да съдържа само ключовата дума или фраза, характеризираща вашия бизнес. Вече това се смята за опит да изманипулирате търсачките и в частност Google, а той никак не обича да го манипулираме и си е подготвил специални наказания за целта.
Домейна е хубаво да е брандов. Ако нямате бранд, то помислете за име, което може лесно да се брандира. Най-добрите варианти са такива думи, които или не значат нищо или може лесно да се комбинират с някоя важна за вас ключова дума и да се получи нещо интересно и подходящо за вас. Популярни брандове в България са Емаг, OLX, Технополис, Мтел и други.
Хостинга е самото място, на което ще се намира вашия сайт. Избирайте мъдро вашия виртуален дом. Ако бизнеса ви е в българия, то най-подходящия вариант е доказана българска хостинг компания. Поровете се, потърсете хорски мнения, чуйте се с фирмата, която сте си избрали.
Даже сайта ви да е направен по най-добрия начин на света, ако имате слаб, бавен и проблемен хостинг, то той със сигурност ще ви се отрази лошо!
2. Избор на платформа
Коя е най-подходящата платформа за изработка на сайта ми? Труден въпрос с нееднозначен отговор.
Сайтове за бързо и лесно създаване на сайт (без необходимост от каквито и да било познания). Изглежда страхотно, бързо и без пари, но реално това е най-лошия възможен избор. Такива сайтове предлагат някакви базови възможности и даже, що годе са с нормално оптимизиран код. За съжаление по тях не може нищо да се пипа и къстъмизира, но най-лошото от всичко, е че накрая вашия сериозен бизнес сайт не е със собствен домейн, ами се казва примерно moq-seriozen-biznes-sait.alle.bg. Няма какво повече да добавим за този вариант.
Готова платформа за изработка на сайт. Става дума за WordPress, Drupal, Joomla и т.н. Възможно е да чуете, че най-добрия вариант за бърза и добра изработка на вашия сайт е с помощта на WordPress. Примерно. Ето какви са положителните и отрицателните черти на тези платформи:
Положителни:
а) Добра и стабилна основа и CMS.
b) Абсолютно безплатни са
c) Сравнително лесни са за разучаване
d) Не изискват програмистични познания
e) Съвместими са почти с всичко
f) Имат големи къмюнитита и съпорт
Отрицателни:
a) Ако нямате програмистични познания, е силно вероятно да се натъкнете на неразрешим проблем.
b) Липса на уникалност и идентичност. Сайтовете правени на такива платформи се познават от пръв поглед. Те ползват готови теми и темплейти, направени специално за тях.
c) Малко по-бавни сайтове. За да може една тема да се нагоди към хиляди сайтове, то тя върви с много настройки и още повече php код.
d) По-кратък живот на сайта. За съжаление уеб програмирането е динамичен и бързо променящ се процес. Често се случва даден дизайн да стане несъвместим с версията на платформата, нещо да се счупи или сайта да бъде жертва на хакерски атаки или зловреден софтуер поради пропуски в сигурността.
e) Проблеми с кирилизацията на някои теми.
f) Многобройни плъгини (приставки). Ако не сте много запознат, ще ви отнеме много часове четене и питане кое за какво е и коя е най-добрата за дадена цел, особено за по-сложен сайт.
Къстъм платформа и код. Според нас най-добрия вариант откъм възможности, бързина и сложност. Но все пак всичко си зависи от проекта. Това е и най-скъпия вариант – възможност за истински професионалисти.
Тук по проекта се работи въз основа на заданията от клиента и неговите специфики и нужди. Могат да се имплементират всякакви допълнителни плъгини и функционалности – реално няма никакви граници с които да се съобразявате и да се чудите как да ги оправяте или пригаждате.
3. Дизайн или не?
Това разбира се е риторичен въпрос. В България на уеб дизайна не се обръща необходимото внимание, даже се гледа с лошо око, като на нещо, което струва скъпо, а пък си е направо излишно, след като можем да минем и без него.
Да, обаче помислете над това, че красивия и правилно подреден дизайн и елементи са това, което ще направи първото впечатление на потребителя. А както знаем, няма втори шанс, за първо добро впечатление. От тук насетне вашия сайт или ще бъде „харесан” и вече по-обстойно изследван, или ще бъде затворен.
4. SEO и маркетинг
Преминали сте успешно през горните 3 точки. Какво следва? Нещо, което е критично важно и задължително, ако искате вашия онлайн бизнес да бъде успешен – seo оптимизация и маркетингова стратегия.
На тази тема има много изписана информация, но няма 2 мнения. Ако искате да бъдете успешни, да печелите добре, да бъдете видими в интернет, бранда ви да е популярен и да ви имат доверие, то първо вие се доверете на доказана уеб и seo агенция.
Платена публикация
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)