Ексклузивно Иван Калчев - Глиги: Връщам се, за да участвам в същата война, но с други средства

Мистериозно катапултиране преди излитане причини смъртта на трима души в руски бомбардировач

OFFNews Последна промяна на 08 август 2022 в 12:14 4419 3

бомбардировач

Снимка Baza

Ту-22МЗ

Трима пилоти загиват при катапултиране от бомбардировач Ту-22М3 заради превключвателя за "принудително напускане": нито пилотът, нито техникът са проверили положението му преди излитането и са активирали системата за "напускане".

Това е заключението, направено по време на разследването на инцидента, съобщава в канала Телеграм BAZA.

Трагедията с бомбардировача се случва на 23 март м.г. на военното летище Шайковка край Калуга. Тогава Ту-22М3, който все още се намира на земята, задейства система за принудително катапултиране и в резултат на това трима от четиримата членове на екипажа загиват. Преди дни в съда на Калужския военен гарнизон се проведе предварително изслушване по това дело.

Основният въпрос на разследването е как се е задействала системата за катапултиране в бомбардировача. Това никак не е лесно да се направи.

Когато се качва на борда на самолета, един от пилотите трябва, наред с други неща, да активира системата "изоставяне". Но той трябва да направи това, когато сензорът за принудително напускане е изключен. Обикновено той се намира зад предпазител и специално уплътнение.

По време на разследването обаче е установено, че предпазителят е бил отстранен, а уплътнението - изтръгнато. Очевидно превключвателят "принудително напускане" също е бил активиран, тъй като се е стигнало до катапултиране. Все още обаче не е ясно дали системата е била задействана преди екипажът да се качи на самолета или след това - командирът на самолета твърди, че може просто да не е забелязал премахнатата система за безопасност. Има и един интересен момент: когато експертите пристигнали в самолета, превключвателят за "принудително изоставяне" бил изключен. Разследващите смятат, че някой е успял да го изключи, преди самолетът да бъде проверен.

В резултат на това подсъдими са техникът Игор Аристов, който е обслужвал самолета, и пилотът Алексей Скворцов, командир на бомбардировача и единственият оцелял член на екипажа при катастрофата на 23 март. И двамата са осъдени на до седем години затвор по член за нарушаване на правилата за полети или подготовка за тях.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

-70

3

офф бее

08.08 2022 в 20:04

Не вярвам! Този безаналогов шидьовър на руZZката техническа мисъл, оцелял при поколения алкохолизирани техници и летци. Преживял кражби на гориво, масло и каквото се сетите още. Ремонтиран с тиксо, тел и калчища. Ни мой да прай тъй. Ни мой да стани тъй! Сорос е виновин! Казвам ви!

-4576

2

евроатлантик

08.08 2022 в 16:27

И аз се питам как толкова супер, хипер изтребители като F-35 изпопадаха, ама на...

-160

1

редовно четящ

08.08 2022 в 13:47

Мистериозни повреди в съвършената руска техника! Как е възможно!