Спаси София: Ще направим градска железница за 80 млн. евро

Влакове до Перник, Своге и Елин Пелин с билет за градския транспорт, за да спрат да идват с колите

Последна промяна на 22 септември 2019 в 11:51 5376 3

Градска железница в столицата, обещават от Спаси София, ако кандидатът им Борис Бонев стане кмет. 

Първите три линии ще са до Перник, Своге и Елин Пелин, а хората ще се возят с един билет за градския транспорт във влаковете, уверяват от неправителствената организация.

Целта е да спрат колите да навлизат и замърсяват столицата. 

Железопътните линии ги има, 2/3 от селата имат или гара, или спирка. Остава само да се изработят маршрути с бързи, удобни, редовни влакове, обясняват от Спаси София, които се надяват и така да се намали броя на заетите паркоместа. 

Основната финансова тежест по въвеждането на градската железница ще бъде закупуването на подвижния състав. Един адекватен за нуждите на Софийската агломерация влак с дължина 42 метра и превозен капацитет от 123 седящи и около 180 правостоящи пътника струва между 3 и 4 милиона евро според конфигурацията си. За правилната експлоатация на системата градът ще има нужда от минимум 20 състава или инвестицията за подвижен състав ще е около 80 милиона евро. Съществуват редица финансови инструменти, позволяващи на общината да кандидатства за безлихвен или нисколихвен кредит, например от ЕБВР. 

Според Спаси София железницата може да се разраства с още линии, според техния план следващите три са: Сливница – гара Елин Пелин с интервал на движение от 30 минути; Банкя – Биримирци – гара Подуяне – Казичене с интервал на движение от 30 минути; рингова линия Яна – Централна жп гара – Яна с интервал на движение от 30 минути. 

За да се реализира градската железница обаче ще трябва Спаси София да настоява пред НКЖИ с реконструкцията на жп възел София да се адаптира инфраструктурата за нуждите на пълния обхват на планираната железница.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

15126

3

Стефан

22.09 2019 в 19:51

Да. При курс на левът 80 стотинки за долар, и за преводна рубла - също.
Само че, тогава за откраднати 100 лева държавни пари, даваха 7 години дранголник. А сега за откраднати 100 милиона - дават министерски стол. Понеже момчето/момата е оправна, ще има и за Мене.

Всичко хубаво, само че по желание на същите тия "спасители", и прочее велосипедали, разрушиха например околовръстната железница на София. Сеа кво праим? Освен че искаме 80 милиона за дявол знае кво.

1005

2

До Общинар.Цената на всеки строителен обект се доказва чрез "Количествено стойностна сметка",а не по "Опорно лам-
повия метод".Някога стойността на магистрала в РАВНИНЕН терен бе от порядъка на 1милион на километър (По окрупнени
показатели)!!!

1208

1

Общинар

22.09 2019 в 14:27

Браво! Умно и по европейски! Но не се връзва с мисленето и планирането на Фандъкова, в смисъл защо не е 280 млн., че да се откраднат 200 млн, а с останалото да се прави железница. Я вижте Околовръстното 150 млн.за 6 км!!!!! При декларирана цена от 4 млн.за км. Не кражба, а мегаграбеж!