Quantcast

Новите електронни табла за градския транспорт в София: Можеше и по-добре (снимки)

Калоян Константинов Последна промяна на 16 октомври 2014 в 07:30 15000 31

Електронното табло на спирката на бул.

Снимка OFFNews.

Електронното табло на спирката на бул. "Прага" при Петте кьошета в посока ВМА.

Новите електронни информационни табла за градския транспорт в София са неоптимизирани и неудобни за ползване, показа проучване на OFFNews след читателски сигнали.

Въпреки добрата идея за поставяне на таблата софиянци се оплакват от реализацията на проекта. Неработещи табла още в първите дни на поставянето им, съсипване на околната настилка при монтирането, неадекватно отразяване на оставащото време до следващото превозно средство и т.н. са част от забележките на жителите на София.

След като от OFFNews станахме свидетели на подобни проблеми, решихме да проучим въпроса.

Първият проблем, който отчетохме, беше на авиошоуто в събота на 11 октомври. След края му десетки чакаха превозно средство на една от спирките на градския транспорт над половин час, докато електронното табло не показваше абсолютно нищо - проблем, за който ни бе сигнализирано и от други места в града.

Звуковата сигнализация на таблата е слаба или липсва. Ако човек се намира по-далеч от 1 метър от него, няма никакъв шанс да чуе, че нещо се говори, камо ли да го разбере. За сравнение, гласовата информация на оранжевите електронни табла е доста по-силна и отчетлива.



Едно от старите оранжеви електронни табла. По случайност то също не работеше в деня, в който го снимахме - 14 октомври.

Друг проблем е честотата на показване на минутите до следващото превозно средство. Времето, което ще отнеме на таблото, за да смени информацията от оставащите минути за едно превозно средство на друго, е близо 24 секунди, докато при другите два типа табла в столицата то е 3 секунди.

Така при по-натоварените спирки с по няколко тролея, автобуса или трамвая може да ни отнеме средно между 1 и 3 минути, за да разберем кога ще дойде желаният от нас транспорт, а в случай че пропуснем нужната информация, отново ще трябва да изчакаме бавната система. При останалите 2 типа електронни табла, които се обновяват на всеки 3, а не 24 секунди, ще ни отнеме значително по-малко време в чакане.

Вторият тип старо електронно информационно табло в София.

Новите информационни уреди идват и в два различни варианта - с място за едновременно показване на данни за 1 превозно средство (снимка А) и с място за едновременно показване на данни за 2 превозни средства (снимка Б1 и Б2). Вторият вариант доста би ускорил и улеснил гореописания процес с бавно зареждане на данни, но там се натъкваме на софтуерна пречка, характерна и за двата типа табла. Малко преди транспортното средство да е преминало и известно време след като го е направило, оставащото време, което се показва на таблото, е 0 минути. Бавното обновяване на информацията отнема над минута в много случаи. Така станахме свидетели как на спирката на тролейбусите и автобусите на бул. "Прага" при Петте кьошета в посока ВМА таблото няколко пъти показа, че оставащото време до тролеи номер 2 и 8 и автобус 260 е 0 минути, при положение, че те или бяха отминали, или идваха след 1-2 минути. По този начин чакащите гледат неактуална информация.


Снимка А.

Снимка Б1.

Снимка Б2.


От OFFNews цял ден се опитваме да се свържем с представител на Общината или на Центъра за градска мобилност, който да даде повече информация за изхарчената сума за таблата и да отговори на други наши въпроси, но досега не сме успели да открием лице или лица, които да са отговорни за изпълнението на проекта.

Таблата са част от Проекта за интегриран столичен градски транспорт, който предвижда инсталиране на 600 електронни информационни табла с дистанционно управление, предоставящи информация на пътниците в реално време (към момента такива табла има на 93 спирки).

Снимка на разбитите плочки след поставянето на табло в центъра на столицата.

Дизайнът на новите информационни табла ще гарантира, че пътниците ще получават цялата важна за тях информация – за вида на превозното средство (автобус, тролейбус или трамвай); номера на линията; крайната спирка на линията; актуалното време на пристигане на спирката, и времето в момента, се посочва в сайта на Центъра за градска мобилност в София.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

22.12 2014 в 21:32

Темата е малко старичка, но още е актуална. Вече се видя че СТАРИТЕ ТАБЛА БЯХА като че ли ПО-ФУНЦИОНАЛНИ.

При това бавно обновяване информацията на новите табла е направо мъчение да чакаш информацията да се смени, понякога дори превозното средство вече пристига, а таблото показва други данни.

Дали няма някакъв начин да се ускори опресняването на информацията?

22.12 2014 в 21:19

нещо много важно моля да отговорят компетентните органи или който знае - отговаряли часът на пристигане на дадено превозно средство изписано на таблото с графикът по който то трябва да бъде на дадената спирка - ако не съответстват двете неща носи ли някой отговорност за това

22.12 2014 в 21:11

Нещо много важно за новите табла те показват след колко минути ще дойде превозното средство но отговаряли това на графика по който превозното средство трябва да бъде на определена спирка - това е много важно и следва да бъде обяснено

18.10 2014 в 11:51

Много е добра системата, преди като не знаете какво и колко чакате по-добре ли ви беше. Българина е вечно болен- недоволен мрънкалник. Златни спирки да ви направят пак 80% ще мрънкат че много им свети в очите златото. Хубава ни е страната,ама с тоя матрял няма оправия- със злоба, завист и мърморене как да стане

17.10 2014 в 08:32

Стойките за таблата са като правени в час по трудово, да не говорим, че са монтирани толкова накриво, че като минавам покрай тях неволно извръщам поглед. А ако разберем колко струват, вероятно ще изпаднем в ступор.

17.10 2014 в 01:05

Да не говорим, че на една от спирките в Младост 3 въобще са объркали местоположението на таблото.. На спирка, на която спира само 111, стои табло на което са изписани 3-4 различни номера на автобуси... Това би било много объркващо за хора, които не са от квартала и не знаят кой автобус къде спира ...

16.10 2014 в 21:31

Най-големият недостатък на новите табла е БАВНОТО ОБНОВЯВАНЕ на информацията.

На спирки с по-няколко номера превозни средства е крайно досадно да чакаш толкова дълго взирайки се в таблото, докато видиш номера, който те интересува.

Чака се около минута, за да ти излезе следващия номер, докато на старите табла всичко се сменяше бързо за секунди. Общо взето - крачка назад. Ако има начин да коригират опресняването на информацията с по-кратък интервал обаче ще е добре. Иначе си е почти мъчение.

16.10 2014 в 21:22

А защо на някои сфетофари вече няма броячи, а вместо това мигат ??????
Върнете броячите, вместо мигачите нещастници !!!!!

16.10 2014 в 17:33

Не вярвам на "обществените поръчки".
Било то в София или страната.За мен,това понятие е символ на корупция,източване и обогатяване на отделни хора и групи,за сметка на данъкоплатците.
В това са превърнати.

16.10 2014 в 16:52

Не са перфектни, но все пак вършат работа. Преди тънех в пълно неведение колко още трябва да чакам. Сега се ориентирам с +-2 минути. Може и по-добре. Но то пък и фасовете по земята може да не си хвърляме! Предлагам за по-добри табла парите да се съберат от глоби за правене на боклук.