Новите електронни информационни табла за градския транспорт в София са неоптимизирани и неудобни за ползване, показа проучване на OFFNews след читателски сигнали.
Въпреки добрата идея за поставяне на таблата софиянци се оплакват от реализацията на проекта. Неработещи табла още в първите дни на поставянето им, съсипване на околната настилка при монтирането, неадекватно отразяване на оставащото време до следващото превозно средство и т.н. са част от забележките на жителите на София.
След като от OFFNews станахме свидетели на подобни проблеми, решихме да проучим въпроса.
Първият проблем, който отчетохме, беше на авиошоуто в събота на 11 октомври. След края му десетки чакаха превозно средство на една от спирките на градския транспорт над половин час, докато електронното табло не показваше абсолютно нищо - проблем, за който ни бе сигнализирано и от други места в града.
Звуковата сигнализация на таблата е слаба или липсва. Ако човек се намира по-далеч от 1 метър от него, няма никакъв шанс да чуе, че нещо се говори, камо ли да го разбере. За сравнение, гласовата информация на оранжевите електронни табла е доста по-силна и отчетлива.
Едно от старите оранжеви електронни табла. По случайност то също не работеше в деня, в който го снимахме - 14 октомври.
Друг проблем е честотата на показване на минутите до следващото превозно средство. Времето, което ще отнеме на таблото, за да смени информацията от оставащите минути за едно превозно средство на друго, е близо 24 секунди, докато при другите два типа табла в столицата то е 3 секунди.
Така при по-натоварените спирки с по няколко тролея, автобуса или трамвая може да ни отнеме средно между 1 и 3 минути, за да разберем кога ще дойде желаният от нас транспорт, а в случай че пропуснем нужната информация, отново ще трябва да изчакаме бавната система. При останалите 2 типа електронни табла, които се обновяват на всеки 3, а не 24 секунди, ще ни отнеме значително по-малко време в чакане.
Вторият тип старо електронно информационно табло в София.
Новите информационни уреди идват и в два различни варианта - с място за едновременно показване на данни за 1 превозно средство (снимка А) и с място за едновременно показване на данни за 2 превозни средства (снимка Б1 и Б2). Вторият вариант доста би ускорил и улеснил гореописания процес с бавно зареждане на данни, но там се натъкваме на софтуерна пречка, характерна и за двата типа табла. Малко преди транспортното средство да е преминало и известно време след като го е направило, оставащото време, което се показва на таблото, е 0 минути. Бавното обновяване на информацията отнема над минута в много случаи. Така станахме свидетели как на спирката на тролейбусите и автобусите на бул. "Прага" при Петте кьошета в посока ВМА таблото няколко пъти показа, че оставащото време до тролеи номер 2 и 8 и автобус 260 е 0 минути, при положение, че те или бяха отминали, или идваха след 1-2 минути. По този начин чакащите гледат неактуална информация.
Снимка А.
Снимка Б1.
Снимка Б2.
От OFFNews цял ден се опитваме да се свържем с представител на Общината или на Центъра за градска мобилност, който да даде повече информация за изхарчената сума за таблата и да отговори на други наши въпроси, но досега не сме успели да открием лице или лица, които да са отговорни за изпълнението на проекта.
Таблата са част от Проекта за интегриран столичен градски транспорт, който предвижда инсталиране на 600 електронни информационни табла с дистанционно управление, предоставящи информация на пътниците в реално време (към момента такива табла има на 93 спирки).
Снимка на разбитите плочки след поставянето на табло в центъра на столицата.
Дизайнът на новите информационни табла ще гарантира, че пътниците ще получават цялата важна за тях информация – за вида на превозното средство (автобус, тролейбус или трамвай); номера на линията; крайната спирка на линията; актуалното време на пристигане на спирката, и времето в момента, се посочва в сайта на Центъра за градска мобилност в София.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
22.12 2014 в 21:32
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
22.12 2014 в 21:19
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
22.12 2014 в 21:11
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
18.10 2014 в 11:51
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.10 2014 в 08:32
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
17.10 2014 в 01:05
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
16.10 2014 в 21:31
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
16.10 2014 в 21:22
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
16.10 2014 в 17:33
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
16.10 2014 в 16:52
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Октим
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
user4eto
Пеевски и Кирил Петков си крещяха 5 минути на първия ред в парламента (видео, снимки)
Танас
В София има 33 555 платени паркоместа, ЦГМ са продали 36 001 винетни стикера за живущи в тях
jdravun
Калин Стоянов призна, че Пеевски е охраняван от НСО
Итн
И третият път не донесе късмет: Парламентът е все така без ръководство (гласувания)