Влаковете на БДЖ се движат със скоростта на колело

Последна промяна на 20 август 2012 в 10:05 9636 8

БДЖ Снимка: БГНЕС
БДЖ Снимка: БГНЕС

Разстоянието от София до Бургас, което е 389 км., се взима от влаковете на БДЖ за приблизително 7 часа, като е напълно възможно пътуването да продължи и повече. Това означава, че композицията се движи с приблизителна скорост от 55 километра в час.

За сравнение в първите дни на олимпиадата в Лондон колоездачът Александър Винокуров спечели титлата на шосе с време 5,46 ч. Разстоянието беше 249,5 км., а това прави средна скорост от 45,7 километра в час. И какво излиза в крайна сметка от тези прости изчисления? Че родното БДЖ се движи със скоростта на колело. И това става в епохата на влаковете стрели, които развиват скорост от над 300 километра в час. Трудно е да си представим кога ще ги стигнем.

Скоростта на българската железница обаче далеч не е единственият сериозен проблем за престрашилите се да пътуват с влак до морето. Така например БДЖ все още няма система за разпределение на местата във влаковете и билети се продават, докато има желаещи. Това е добре за приходите на железницата, само дето в един момент се оказва, че хората трябва да пътуват седнали на земята в продължение на седем часа. Просто продавачката на билети няма как да знае колко билети са продадени от другите каси по многобройните гари по пътя за морето.

Като цяло, през първите 6 месеца на тази година БДЖ е успяло да генерира с 20 млн. лева по-ниски приходи от предвидените в бизнес-плана за 2012 г. Близо 15 млн. от тях не са достигнати, защото железницата е превозила 1 млн. тона товари по-малко от планираните. Останалите 5 млн. лв. се губят от факта, че железницата е превозила с 1,5 млн. пътника по-малко от очакваните. Така излиза, че БДЖ губи хем от товарните превози, хем от пътническите.

На фона на тези цифри излиза един твърде съществен въпрос - защо ръководството на железницата не изпълнява ремонтните си договори, за които непрекъснато говори. Има сключени договори за поправка на старите вагони, които пътниците не без основание наричат "конски". Някъде по веригата тези ремонтни дейности обаче се губят.

И за капак на всичко се оказа, че ще плащаме с 10% по-скъпи билети от началото на следващата година. Условията стават все по-мизерни, но за сметка на това цените скачат ли скачат. Затова едва ли е далеч времето, когато и малкото пътуващи с БДЖ ще се откажат от услугите на родната ни железница.

Автор: Николай Георгиев

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

10.01 2013 в 14:34

Не съм аз авторн на статията, но ще ти отговоря. Хубава справка си направил, но защо не си видял и каква МИНИМАЛната заплата в Германия и да я приравниш към билета.

п.п. господин пенсионер ?

25.08 2012 в 07:53

То когато и да дадат Бойко по телевизора Московски все се вьрти около задника му !!! Аман от слагачи ! Абе ... Тия двамата да не са ... Педита ? А ? !

22.08 2012 в 17:08

http://www.youtube.com/watch?v=ZukxwKxJ9yQ&feature=related

22.08 2012 в 17:00

За тези които защитават бдж - возете се поне веднъж с влак, а след това говорете глупости! НЯМА престой от 20мин /освен ако не е за ремонт на локомотива/, условията са отвратителни, жепейците са прости, и да бих платил 80 евро - защото знам, че ще стигна жив! С бдж не е сигурно.

21.08 2012 в 10:31

Самия профил в България, пресечения релеф , както и отказа на собственици на земи за отчуждаване то им за изправяне на големите криви(завои)по жп линиите , не позволява да се развива по голяма скорост на влаковете.

21.08 2012 в 10:07

Господа журналисти. Преди да пишете такива статии против някоя фирма, което показва че не сте независима медия, а защитавате нечии интереси, се поинтересувайте малко от подробности. Най-малко от обща култура. Първо разстоянието София - Бургас е 389 км ама по магистралата. Нали знаете че влаковете се движат по жп линии. Там разстоянието е 450 км през Пловдив и 420 км през Карлово. Второ двата чифта влака които минават през Карлово се движат съответно 6:05 ч. и 6:35 ч. Като втория спира на значително повече гари и престоя само на една гара е 20 мин. Пътуването през Пловдив е повече заради основните ремонти които правят на жп линията на много участъци. Хайде без повече такива поръчкови статии без да сте проучили нещата!

20.08 2012 в 18:24

"Трудно е да си представим кога ще ги стигнем."

А готов ли си да платиш ли 80 евро вместо 13 евро за това разстояние?! Защото толкова струва билет за маршрута примерно Хановер-Дрезден (364 км) и се пътува минимум 4 часа и 6 минути (София - Бургас 389 км отнема 6 часа и 15 минути с "Чайка"-та) ?!

А готов ли си, chitatel?!

П.П. На фона на всичко, влаковете в България са си супер!

20.08 2012 в 13:26

"Така излиза, че БДЖ губи хем от товарните превози, хем от пътническите."

Не излиза така. Излиза, че бизнес-планът е правен от неграмотен фантазьор, вместо от запознат реалист.