Всеки трети българин работи на 1 май. Това показват резултатите от проучване на Асоциацията на индустриалния капитал в България, изготвено за Нова телевизия.
Във всяка десета фирма на работа ще са половината служители.
Две са основните причини хората да работят на празника - по-високата надница и дежурство. Всеки, който работи днес, трябва да получи двойно възнаграждение. Хората, които работят по график, просто се оказват дежурни, независимо от деня и датата.
В голяма част от фирмите се работи на празника, защото има прекалено много работа.
Сред трудещите се днес най-много са служителите в сферата на услугите и търговията, следва туризмът, производството, транспорта и здравеопазването. Най-малко пък са строители, които ще работят в Деня на труда.
Половината от почиващите предпочитат да си вземат допълнително почивни дни, за да слеят 1-ви и 6-ти май.
„Натрупването на почивните дни води до изоставане на производството в някои предприятия и това налага служителите и работодатели в едно съвместно споразумение и партньорство да решат да работят на почивния ден, за да изпълнят заложените планове”, коментира Добрин Иванов от Асоциацията на индустриалния капитал в България.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
01.05 2015 в 18:16
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.05 2015 в 16:01
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.05 2015 в 14:30
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.05 2015 в 13:59
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
01.05 2015 в 13:44
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Владè
Дончева: Пеевски беше пробутан на Царя. Той сам се изтегли - щом видя, че няма интерес от НДСВ
Владè
Илхан Кючюк: В ДПС заменихме интелектуалците с хора, които носят гласове в джоба си
Октим
AI след 10 години – за какво трябва да се подготвим?
voododoll
България може да приеме еврото най-рано през 2026 г., според Симеон Дянков
Far Rider
Петков за преговорите: Толкова ли е трудно за ГЕРБ да се откаже от Пеевски?