Първият от осемте нови влака за столичния метрополитен беше приет в края на юли след проведена съвместна среща между представители на чешкия производител "Шкода" и специалисти от Метрополитен ЕАД в Пилзен.
На тази база започват техническите изпитания на полигона VUZ във Велим, Чехия, съобщават от компанията за управление на влаковете в метро в София.
Съставите ще заменят най-старите руски влакове, движещи се по линии 1, 2 и 4 и ще спомогнат за намаляване на интервала за движение по втора метролиния след пускането в експлоатация на новата метростанция „Панчо Владигеров“, разположена между станциите „Сливница“ и „Обеля“.
Новият влак е съставен от четири вагона, с максимална дължина от 79,1 м и собствено тегло от 116 300 кг. Максималната конструктивна скорост на влака е 90 ĸм/ч.

Интериорът на влака е проектиран като еднопространствен, напълно проходим между отделните вагони, с капацитет за 762 пътника и обособени места за хора в неравностойно положение, детски колички и велосипеди. За осигуряване комфорта и сигурността на пътниците във всеки вагон има изградена климатична инсталация от ново поколение и система за видеонаблюдение, видеозаписът от които се запаметява в модул с енергийно независима памет за срок от минимум 20 дни.
След приключването на изпитанията в Чехия, съставът ще бъде транспортиран до България за тестове в реални условия по линии 1 и 4, като се очаква, от фирмата производител да бъдат готови и с втория влак в началото на месец октомври тази година.


























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
47
4
08.08 2025 в 22:32
4010
3
08.08 2025 в 21:20
3146
2
08.08 2025 в 20:08
4040
1
08.08 2025 в 19:18
Посланията от плакатите на протеста (галерия)
''Ако утре не гласуват оставка, ще дойдем още повече и няма да си тръгнем''
Второ и последно отворено писмо до Бойко Борисов
''Ако утре не гласуват оставка, ще дойдем още повече и няма да си тръгнем''
Студентите от НАТФИЗ вече протестират