Столичният общински съвет (СОС) прие предложението на кмета на София Йорданка Фандъкова за повишаване на данъците за най-замърсяващите и мощни автомобили в София, както и на данъка за възмездно придобиване на имущество. Това се случи на извънредно заседание на съвета в последния работен ден за годината.
За колите с най-малка мощност увеличението е от 3 до 10 лв., катото е за автомобилите с по-ниски екостандарти. За автомобилите до 100 конски сили, които са най-масовите, увеличението е между 7 и 40 лв., като 40 лв. е за колите с екостандарти 0,1,2. За автомобилите със стандарти 3 и 4 увеличението е със 17 лв. От тази промяна Столичната община очаква да събере около 18 млн. лв. през 2020 г.
Най-замърсяващите автомобили трябва да плащат повече от автомобилите, които не цапат толкова околната среда, каза пред журналисти кметът Фандъкова. Всички говорим за по-чист въздух, затова и смятам, че това е най-логичната мярка. София е последната столица, в която съществуваше тази несправедливост до момента, посочи Фандъкова.
За осигуряване на повече средства в кварталите и ремонт на квартални улици и тротоари кметът на София предложи и СОС прие промяна в данъка за възмездно придобиване на имущество. Това са средствата, които общината придобива от сделките с имоти или с автомобили, поясни Фандъкова. Според нея е справедливо тези средства да бъдат насочени към подобряване на инфраструктурата в кварталите. Предложението на общината е данъкът от 2,5 процента, както е в момента, да бъде повишен на 3 процента. Тоест увеличението е с 0,5 процента. Фандъкова съобщи, че в София годишно се правят коло 115 000 сделки с имоти и автомобили като над половината от тях са с декларирана стойност под 2 000 лв., което означава 50 лв. данък.
Очакваните допълнителни приходи от този данък са около 20 млн.лв., с които ще бъдат гарантирани повече средства за ремонт на улиците и тротоарите в кварталите. Очакваните допълнителни приходи от този данък са около 20 млн.лв., с които ще бъдат гарантирани повече средства за ремонт на улиците и тротоарите в кварталите. Половината от тези средства ще бъдат предоставени директно на районните кметове за изпълнение на техните програми за ремонт на улици и тротоари. Останалата половина от средствата ще бъдат в програмата на общината за тези ремонти, каза Фандъкова.
След огласяването на решението пред сградата на общината в София се проведе протест.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
4022
4
31.12 2019 в 17:04
компонента имат нещо общо с пътната конструкция)Освен,че
нищо не разбирате от улици,пътища и метрополитен,но и не
познавате икономическите закони.Каква е логиката,да вдигате "Имуществената компонента",която би следвало,да
намалява поради намаляване на стойността (ОВЕХТЯВАНЕ)
Не е ли логично,ама къде при вас ЛОГИКА?
А да се твърди че ГЕРБ от 10 години не е вдигал Данъците.Това ми прилича на тежка форма на деменсия!
4022
3
31.12 2019 в 16:44
Къде в Европа има данъци за коли?Изискването наличието на екологичен стикер за някои центрове на градове и курортни селища не означава еко данък?
11925
1
30.12 2019 в 19:03
Как смее да си купува апартамент /че и тези изкуствено НИСКИ цени/- покрив над главата е такава отживелица през 2020г.
А за тези със старите коли - еми ще си купите нови, въздуха няма да се оправи, но поне едни хора от общината ще ходят повече по почивки - няма да седят и да дишат в София мръсотията я!
Последни коментари
Име на профил
Петков за преговорите: Толкова ли е трудно за ГЕРБ да се откаже от Пеевски?
Арматурист
Петков за преговорите: Толкова ли е трудно за ГЕРБ да се откаже от Пеевски?
случайно прочетох
Самотата като гориво: разказ от Здравка Евтимова
Октим
Румъния гласува за президент. Един от фаворитите за поста е националист с руски опорки
Октим
Петков за преговорите: Толкова ли е трудно за ГЕРБ да се откаже от Пеевски?