Quantcast

Нов участък от метрото за ремонт, появило се подводно течение

OFFNews Последна промяна на 11 февруари 2016 в 09:34 6792 13

Снимка бТВ

Нов участък от първата метролиния в София вече е за ремонт. Между метростанциите „Цариградско шосе" и „Дружба" се е образувала кухина и в момента в нея се инжектира циментов разтвор, за да спаси тунела. 

Участъкът бе открит на 2 април миналата година, 10 месеца по-късно пътниците забелязват, че влаковете се клатушкат и преминават с много бавна скорост в района на станция „Дружба", информира бТВ. 

Ръководителят на проекта за разширението на метрото инж. Кирил Зайков обясни, че точно в този участък от метротунела се е появило подводно течение и затова скоростта на влакчетата е ограничена до 20 км/ч.
„От това течение на земните води установихме извличане на земни маси под фундаментната плоча на тунела. Това извличане на земни маси от тези подземни води създава условия за образуване на кухини. В течение на времето водата започва да извлича земни маси и тази кухина започва да нараства. Вече създава условие за деформации на конструкциите, които се намират над нея”, обясни инж. Зайков.

Той успокои, че няма опасност за пътниците в метрото, а „Метрополитен” е предприел превантивни мерки за пресичане на това водно течение чрез запълване на тези кухини с циментов разтвор.

80% вече са запълнени. До два месеца инжектирането на циментов разтвор трябва да завърши и кухините да се укрепят.

Разходите са изцяло за сметка на фирмата строител. „Това е по договор, докато изтече гаранционния период, каквито и дефекти да се появят, а в случая не става дума за дефект, става дума за превантивни мерки, разходите са за сметка на строителя”, допълни Зайков. Гаранцията на този участък изтича на 2 април тази година.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

11.02 2016 в 16:50

В офценюз има ПОДВОДНО изтичане на сиво вещество. Мащаба е критичен... всичко изтече.

11.02 2016 в 13:36

Гениално, миналата седмица си купих пасатор за 30 лева и гаранцията му е две години. За метротунел гаранцията е 1 година.
Сега сериозно, аз се чудя, къде изчезна Орешарски, а той явно е копал подземна река за да съботира видимите резултати. Добре, че е глупак и е копал твърде бързо и работата се е получила в гаранционен срок, и ремонта ще е за сметка на изпълнителя.

11.02 2016 в 13:12

Там имаше блато навремето преди строежа на метрото. Районът несъмнено е осеян с подпочвени води, тия малоумни ли са да не го предвидят това???


п.п. Само Ви припомням, че миналата година в района пропадна шосето, спускащо се към Дружба.... Там си е малко изчанчен район заради денивелацията и не става да се плякат всякакви бетонни изродщини както си поискат...

11.02 2016 в 11:43

OffNews консултирайте се с нкяой квалифициран стрийтелен специалист дали с инжекции може да се реши подобен проблем.

От това дето разбирам се извършва гигантска глупост и измама. Далеко по-голяма от повечето Ви разследвания.

Това е нещо с което може доста хора да бъдат вкарани в затвора!

11.02 2016 в 10:57

Подводна река.... Няма количество бетон, който може да напълни това, което реката може да отмие.
Ако се сипва в реката - ще го отнесе ако е силна. Ако е слаба и запушат, тая вода някъде другаде ще избие и ще прави проблеми.

Но така е със столица в низината - от планините се стича вода

11.02 2016 в 10:51

Нещо голям майтап си правят с нас....как точно бетонните инжекции ще спрат подпочвените води????

Не че нещо ама в случая просто трябва доста повече работа и общината е най-добре да натисне прокетатнтие и изпълнителя дето са минали тънко.....

трябва да направят отводняващи съоръжения - дренаж, тъби и т.н. трябва да направят основите достатъчно дълбоки за да се държат на слой дето няма подобни подпочвени води......

Да ще трябва да спрат метрото за няколко месеца и да разрушат това дето са направили и да го изградят изцяло наново вероятно с няколко пъти по-високи разходи......

11.02 2016 в 10:50

След като след 10 месеца има такива проблеми си представям какво ще е след 10 години с това качество на строенето. Сигурно ще се наложи да се строят нови метро, нов музей, нови магистрали...

11.02 2016 в 10:42

Преди метрото на това място имаше едно доста голяма блато, в което даже се ловеше риба. То се беше образувало в изкоп за ЕПК блок направен още в началото на 80-те години при соца. При строежа на метрото същото беше пресушено - засипано. Така че подпочвените води там са повече от известни и след като са строили метрото там е трябвало да ги предвидят а не сега да се правят на изненадани!

11.02 2016 в 10:34

ПОДВОДНИТЕ течения са лоша работа!

11.02 2016 в 10:28

"Нов участък от метрото за ремонт, появило се подводно течение". Дали пък течението все пак не е подземно?!