Quantcast

Експерт: Самолетът над Ростов е можел да кацне на друго летище, пилотът е сгрешил

OFFNews Последна промяна на 19 март 2016 в 16:11 4088 2

Снимка РИА Новости

Грешка на екипажа вероятно е довела до катастрофата на пътническия самолет, който се разби на летището в Ростов на Дон.

Това заяви пред bTV експертът по безопасност на полетите Ангел Борисов.

След като условията не са били подходящи за кацане, екипажът е трябвало да потърси друго летище. Всеки полет има резервно летище, което е указано в летателния план, коментира Борисов.

Боинг 737-800 е голям самолет, който може да вози над 150 души и не е бил натоварен. Можело е да бъде зареден с повече гориво, с което да стигне до по-далечни летища, допълни той.

По думите му може да се изключи вероятността да става въпрос за технически проблем, тъй като самолетът е кръжал доста над летището.

Според мен екипажът е правил експерименти, които са напълно недопустими. След като не е кацнал при първия заход, е трябвало да отиде към резервното летище в плана. Тежка грешка на екипажа, подчерта Ангел Борисов.

Разследващите самолетната катастрофа в Ростон на Дон обявиха, че се работи по три версии за разбиването на самолета – техническа неизправност, неблагоприятни метеорологични условия и грешка на екипажа.

Диспечерът е уведомил екипажа 10 пъти за лошите метеорологични условия. 

Записът от черните кутии на самолета показва, че пилотът няколко пъти е искал информацията за скоростта на вятъра и видимостта и диспечерът го е уведомил за почти критичната скорост на вятъра 18 метра в секунда, както и за опасност от обледеняване на самолета.

Зам.-председателят на икономическата комисия в Съвета на федерацията на Русия Сергей Шатиров също обяви, че вероятно става въпрос за човешка грешка.

Пилотът е можел да избере резервното летище за кацане, но е взел решение да кацне в Ростов на Дон, поради което е кръжал два часа, за да свърши горивото, заяви пред РИА Новости Шатиров.

При втория му заход за кацане диспечерът не е можел да не му даде разрешение даже при лоши метеорологични условия, защото самолетът вече не е имал гориво, допълни Шотиров.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

20.03 2016 в 08:40


Всичко щи разследват, само очевидното - идиотизъм - няма. Понеже не е политкоректно.
Кисловодск и Минеральные воды са на половин час от Ростов. Вместо да иде до там, и да кацне в прости МТУ, се е мотал два часа, за да кацне в сложни. При положение, че това летище е ІІ категория по ИКАО - на него може да се кацне и на сляпо. А страничния вятър все едно ще си стои там две - три денонощия, това е равнина, времето се променя бавно.
И това човек, с 5 700 часа във въздуха. Гръцка му работа.
Човечеството съвсем изтрещя.

19.03 2016 в 16:49

След откачалката на германски криле,не трябва ли в такива случаи да се разследва и самоубийство?