БГ оператор мами клиенти за тарифирането на мобилния интернет

Александра Маркарян Последна промяна на 15 май 2015 в 11:10 27121 33

Снимка thenextweb.com

Комисията за защита на потребителите установи, че един от мобилните оператори в България мами клиентите си, като премълчава информация за начина, по който тарифира мобилния интернет.

Комисията не уточнява за кой от действащите оператори става въпрос.

В договорите на клиентите не било написано, че всяко влизане в интернет се таксува с цената на интернет на 1 MB. Бил упоменат само тарифният план за таксуване на изразходваното количество мегабайти и метод на тарифиране на трафика на данни, според който таксуването е на всеки килобайт (КВ). Търговецът обаче е премълчал, че съществува определена минимална цена за всяка интернет сесия, равняваща се на цената за 1МВ трафик на данни.

Така на практика стойността на услугата е изчислявана по обявената цена за един мегабайт (1МВ) независимо от реално осъществения трафик на килобайти. Например, ако потребителят разходва 1МВ в рамките на 10 интернет сесии, той няма да дължи посочената в договора цена за 1МВ, а ще дължи тази стойност, умножена по 10.

Клиентът ще плати сума съгласно посочените в договора условия само ако осъществи в рамките на 1МВ потребление една единствена интернет сесия.

За прилагането на подобни нелоялни търговски практики законът предвижда санкция в размер до 15 000 лева.

Комисията е забранила на оператора да заблуждава клиентите си, като премълчава част от информацията за метода на изчисление на дължимата сума.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

17.05 2015 в 19:42

От статията и от мненията разбрах,че въпросният оператор е виваком,мтел, теленор и боб.:)))))

17.05 2015 в 18:56

Не е чак толкова важно името на мобилния оператор, всички са маскари. Аз имам опит с Теленор и мобилният им интернет.МВ вървят при тях по-бързо и от влака стрела. Как го правят , това си е техен секрет, но наистина много , ама много трудно могат да се изловят от обикновения потребител. В тях е и ножа и хляба, единственото което според мен може да направи един потребител е да ограничи загубите си в някаква поносима степен и да прецаква както и където може операторите.

16.05 2015 в 12:20

А Виваком доскоро пускаха еб*си промоцията, за да си прехвърлиш номера при тях и мой близък щеше да се подведе и да подпише заради хубава оферта, която обаче важала,ако купиш веднага и телефон(като това бяха пропуснали да му го кажат). За капак педалчето на каса се опитвало да му обясни, че подписан договор не може да се развали и трябвало да си купи телефона.

16.05 2015 в 10:32

E kak nqma da pravqt taka sled kato globite za tova narushenie za tqh e vse edno muha go oshtipala kakvo sa 15 000 bona na fona na milionite be mijaturki?

16.05 2015 в 00:30

А пък Виваком казват, че имат 3G мрежа с най-добро покритие в цялата страна. Само че, пропускат да споменат, че не в цялата страна има 3G мрежа и ако някой си купи флашка за да я използва на територията на малък град, ще бъде неприятно изненадан. А когато служителите бъдат запитани дали ще ползват интернет на територията на цялата страна, дават многосмислен отговор, от който клиентът остава с впечатление, че където и да се намира интернет ще има. Ако клиент покаже, че знае тази подробност, служителят започва да се държи аругантно и гони клиента от магазина.

15.05 2015 в 16:43

Добре!

15.05 2015 в 16:40

Кольо всички лъжат.

15.05 2015 в 15:21

Много ясно, че е мтел. Преди месец направих експеримента с дата прима. 1,5GB заминаха за 2 седмици. И като си приверих потреблението се оказа че тарифират всеки започнат кb.
Мексиканска работа

15.05 2015 в 15:11

кольо, осра се бре!

15.05 2015 в 14:56

Няма кой да е