Обявяват Нобеловия лауреат за мир

OFFNews 05 октомври 2018 в 07:46 12161 1

Обявяват Нобеловия лауреат за мир

Днес в Осло ще бъде обявен лауреатът на Нобелова награда за мир. 331 лица и организации са претендентите за високото отличие тази година, като пълният списък се пази в тайна, съобщава БНТ.

Спекулации за това кой ще е победителят са много, но с най-големи шансове са лидерите на Северна и Южна Корея - Ким Чен-ун и Мун Дже-Ин, твърди популярен сайт за залагания.

Папа Франциск, руският вестник "Новая газета", турският журналист Джан Дюндар, Доналд Тръмп също са сред претендентите за Нобелова награда за мир. Имената на македонския премиер Зоран Заев и неговия гръцки колега Алексис Ципрас също бяха завъртяни сред кандидатите за наградата тази година.

Само след няколко часа лауреатът или лауреатите ще бъдат ясни. А церемонията по връчването на Нобеловите награди ще бъде на 10 Декември.

Шведската кралска академия на науките вече обяви носителите на Нобелова награда за химия за 2018. Наградата бе присъдена поравно на Франсис Арнолд "за насочената еволюция на ензимите", а другата половина - на Джордж Смит и сър Грегъри Уинтър (Gregory P. Winter) за разработването на метод, известен като "фагов дисплей", при който бактериофагът - вирус, който заразява бактериите - може да се използва за разработване на нови протеини и антитела.

Наградата за физика беше дадена за новаторски изобретения в областта на лазерната физика. Наградата беше поделена между Артър Ашкин и Жерар Муру и Дона Стрикланд. За физиология и медицина наградата отиде при Джеймс Елисън (James P. Allison) и Тасуку Хондзо (Tasuku Honjo) "за откриването на лечение на рак чрез инхибиране на отрицателната имунната регулация".