Колко души ползват големите онлайн платформи в ЕС? Тех гигантите са задължени да отчитат тази информация по силата на новия европейски регламент за дигиталните услуги (DSA/Digital Services Act).
Така например компанията "Mета" отчита, че за периода 1 януари 2023-30 юни 2023 Фейсбук е имал средномесечно 258 млн. активни потребители в ЕС, а Инстаграм - 257 млн. Останалите услуги на "Мета" или не попадат в изискванията на регламента, или да под прага от 45 млн. потребители, над който се иска отчетност. В отчета, събран само в две страници, няма разбивка по държави.
За сравнение, в първия отчетен период (1 юли 2022-31 декември 2022) Фейсбук е имал средномесечено 255 млн. активни потребители в ЕС, а Инстаграм - 250 млн.
Платформата X (досега Туитър) е отчела за февруари-юли 2023 г. средномесечно 60,9 млн. "логнати" потребители в ЕС, както и 51,3 млн. "гости" (които преглеждат съдържание без да са влезли в акаунт. Общият средномесечен брой потребители от X изчисляват като сбор от двете цифри - 112,2 млн. И тук липсват данни за всяка държава поотделно.
За предходния 6-месечен период - юли 2022-януари 2023 - Туитър отчита 100,9 млн. потребители средномесечно (59,8 млн. регистрирани и 41,1 млн. гости).
Google и Youtube
Средно 40,5 млн. души месечно ползват приложение за трафика на пътя Waze в ЕС. Приложението е собственост на Google.
Google посочва и разбивка по държави за някои услуги, като напр. Google Maps. Цифрите там са две - среден месечен брой въз основа на отделни влезли с регистрация акаунти (вписани с акаунтите си потребители); и среден месечен брой въз основа на различими сесии на неползващи регистрация потребители (невписани с акаунти потребители). За България броят е съответно 3,2 млн. и 1,7 млн. потребители средномесечно.
Приложението Google Play е ползвано от 3,8 млн. регистрирани потребители средномесечно в България, както и от 400 000 нерегистрирани БГ потребители.
Търсачката Google Search у нас ползват 4,6 млн. регистрирани потребители средномесечно, и 4,3 млн. невписани с акаунти. Потребителите в двете групи могат да се припокриват в зависимост от това дали в момента са вписани Google акаунта си.
Най-ползваната платформа на Google в България е Youtube - средно на месец 5,4 млн. вписани и 13,7 млн. невписани в акаунтите си потребители са активни в платформата.
Данните, които онлайн платформите предоставят, не са унифицирани, тъй като отскоро действащият регламент DSA засега не изисква от тях образец за систематизиране на информацията. Разлика има в отчетените периоди, в подбора на това кои услуги попадат в обхвата на регламента и кои не, както и в начина на изчисляване на активните потребители.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)