Съветът за електронни медии представи проучване на медийните предпочитания на българската аудитория в предизборните кампании за парламентарните избори.
Изследването е извършено чрез сравнителен анализ по данни на две национални представителни проучвания на Екзакта Рисърч Груп, възложени от СЕМ. Изследванията са проведени в последната седмица от двете предизборни кампании по метода интервю "лице в лице".
Преобладаващата част от анкетираните са заявили, че предпочитат да се информират от телевизия - 75.3% през март и 73.7% през юли. След това се нарежда интернет медиите - 38.0% през март и 35.2% през юли. На следващото място са социалните мрежи 35.8% през март и 37.9% през юли.
С други думи, предпочитаният от политиците начин за водене на предизборна кампания от профилите им в социалните мрежи е променил и предпочитанията на потребителите, които през юли са предпочели социалните мрежи като източник на информация.
Данните показват още, че хората, които не се интересуват от информация за изборите и предизборните кампании, са младите, бедните и хората от малцинствата.
На въпрос предавания на коя телевизия гледат в изборния ден, 34.7% от анкетираните посочват bTV, Нова телевизия - 30.4% и БНТ - 19.4%. Този въпрос е задаван само в юлското изследване. 88% посочват имена на конкретни телевизионни канали, от които се информират, а 12% твърдят, че обикновено не следят телевизия в изборния ден.
Най-слушаното радио в изборния ден е БНР. 19,3% от интервюираните са избрали БНР, 3.7% пък са избрали Дарик Радио.
Доверието към частните телевизии спрямо обществената БНТ се е увеличило от 8% разлика през март до 17% разлика през юли.
При радиото данните показват друго. Доверието за общественото радио е по-голямо спрямо частните, като разликата в доверието и през март, и през юли е около 20%. (30.2% срещу 10.7% през март и 27.1% и 8.0% през юли.)
Доверието за традиционните медии продължава да е по-високо спрямо онлайн медиите. През март доверието за традиционните медии е 72.1%, а през юли - 74.9%. Изключение има при младите хора под 30 г., които предпочитат да се информират от онлайн медии.
Резултатите показват, че през юли е спаднал интересът на аудиторията към предизборните дебати - от 70.6% през март до 66.2% през юли. Наблюдава се обаче увеличаване на интереса към предизборните събития на партиите, към разясненията на ЦИК, към социологическите проучванията, както и към скандалите и компроматите.
Резултатите показват още, че според 50.9% респондентите информация от екзит полове трябва да се оповестява преди края на изборния ден. Против са 24.8%, предимно възрастни и хора с основно образование.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара
Koel
Банан, залепен с тиксо за стена, се продаде за 6,2 млн. долара