Над 1,5 млн. лева са похарчили партиите за медийно отразяване

Най-предпочитана медия е телевизия Евроком, а най-активна медийна кампания прави "Възраждане"

OFFNews 25 октомври 2024 в 10:25 310 0

медия

Снимка Pixabay

Медийно отразяване

Над 1,5 милиона (1 543 421 лв.) лева са похарчили партиите и коалициите за медийно отразяване на предизборната им кампания. Това показват данните на Института за развитие на публичната среда (ИРПС).

Договори за медийно отразяване са сключили 21 партии и коалиции. От ИРПС уточняват, че това е увеличение с около 300 хил. лв. спрямо средата на кампанията. Тези средства обаче са доста по-малко в сравнение с кампанията за парламентарни избори от 2023 г., когато партиите бяха похарчили 2,4 млн. лв., посочват от Института.

Според организацията данните за средствата, отделени от формациите за реклама в медиите по време на кампанията, показват, че кандидатите не са имали голям интерес да разпространяват посланията си.

Мониторингът включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – девет телевизии, три радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции. Според изискванията на Изборния кодекс договорите между партии и медии следва да се публикуват в тридневен срок от тяхното сключване и да се премахнат не по-рано от обявяването на изборния резултат, отбелязват от ИРПС.

Според ИРПС формациите разчитат в по-голяма степен на даренията и собствените средства на кандидатите в кампанията, като само до 21 октомври според данните на Сметната палата по този начин са набрани над 2,7 млн. лв. Така тези източници на приходи се явяват основни за формациите, посочват от организацията.

В края на кампанията отново се наблюдава разместване сред политическите формации, извършили най-много разходи за реклама.

На първо място вече е партия "Възраждане" с 294 225 лв. – увеличение на сумата повече от два пъти спрямо първите 20 дни на кампанията. Тя беше начело по медийни разходи и в кампанията 2 в 1 през юни с почти половин милион лв.

"Има такъв народ" вече заемат второ място с 273 674 лв. При тях има много малка промяна в сравнение с предишния период на кампанията, отбелязват от института. Трети по разходи за медии са обновената коалиция "БСП – Обединена левица" със 176 247 лв. Според данните на института изразходените средства от коалицията "Продължаваме промяната-Демократична България" са около 166 644 лв., следвана от "ДПС-Ново начало" - 165 522 лв., ГЕРБ-СДС - 111 566 лв.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице