Quantcast

"Хаштаг-БГ" се отказа от 115 000 лв. медийни пакети, вземат ги Явор Дачков и радио "Гама"

OFFNews Последна промяна на 20 октомври 2015 в 19:18 2906 0

Сайтът "Хаштаг-БГ" сам се отказа от медийни пакети за още 115 000 лв., след възникналия скандал, че малкият сайт е най-големият получател на пари за реклама на референдума.

Това стана ясно по време на днешното заседание на ЦИК, в рамките на което беше представено писмо от медията. С него сайтът заявява, че се отказа от четирите заявки за медийни пакети, които миналата седмица Централната избирателна комисия (ЦИК) не разгледа.

Тогава трите Граждански инициативи от Видин поискаха да сключат договори за по над 30 000 лева, за да агитират срещу референдума в Hashtag. Първият инициативен комитет е представляван от Емил Иванов и искаше да плати 37 000 лева, а вторият е на Павла Цветкова, която искаше договор за 31 290 лв. Третият пък е на Ивайло Петров и представителите му искат да получат медийна услуга за 30 000 лева. Освен тях имаше заявка и от партия "Бургас" за нов договор с "Хаштаг-БГ" за 17 520 лв.

Днес обаче заявката беше анулирана, а парите на практика бяха пренасочени към други медии - сайта "Гласове", представлявана от Явор Дачков, както и за видинското радио "Гама", представлявано от Матей Евтимов.

Случаят с малкия сайт "Хаштаг-БГ", който според Alexa е на 1164 място от българските сайтове и е рекордьор по сключени договори за предизборна агитация, придоби популярност след серия от публикации на сайта Club Z.

До момента са одобрени предварителни заявки и договори за медийни пакети с "Хаштаг-БГ" за близо 160 000 лв. от инициативни комитети и партии, агитиращи и с "да" и с "не" на въпроса на референдума, които имат прави на медийни пакети. Част от агитаторите се оказаха свързани не само със сайта, но и с "Института за модерна политика" на бившия депутат от НДСВ Борислав Цеков.

Самата собственичка на сайта Милена Кичашка също има връзка с Цеков - двамата са съсобственици в дружеството "е-Март Ауторити".