На днешното си заседание Централата избирателна комисия (ЦИК) отказа предварителна заявка за договор за 17 520 лева на сайта "Хаштаг-БГ" с партия "Бургас".
Към момента малкият сайт, който според Alexa е на 1164 място от българските сайтове, е рекордьор по сключени договори за предизборна агитация. По данни на в."Сега", "Хаштаг-БГ" вече е сключил договори за около 267 000 лв.
Член на ЦИК коментира пред OFFNews, че и сега този сайт е "накичен като коледна елха" и рекламната му ефективност е изключително намалена. По думите му "Хаштаг-БГ" вече има твърде много разнопосочни предизборни реклами. Затова е гласувал против започването на процедура за още една.
Предварителната заявка на "Хаштаг-БГ" беше разгледана заедно с две други - на сайта "България утре" с партия "Възраждане" за 6 000 лв и на сайта "Днес +" със същата партия за 7 620 лв. Заедно те бяха отхвърлени.
След това от ЦИК взеха решението да разгледат заявките поотделно. Така тази на "Хаштаг-БГ" беше отхвърлена с гласовете на 6 от присъстващите 11 членове на Комисията.
От ЦИК коментираха, че това не е прецедент, но се случва много рядко.
Ако заявката беше одобрена, сайтът щеше да сключи договор с партия "Бургас", която има медиен пакет. Средствата са предоставени от държавата, защото политическата формация е една от партиите и инициативните комитети без държавна субсидия, които са се регистрирали да агитират "за" или "против" на референдума за електронното гласуване.
Сайтът е под шапката на фондация "Хаштаг-БГ", който е собственост на Милена Евгениева. Същата, но вече с фамилията Кичашка, е съсобственичка с бившия депутат от НДСВ Борислав Цеков в "е-Март Ауторити". Фондацията и дружеството са регистрирани на един и същ адрес - ул. "Бачо Киро" в София.
От "Хаштаг-БГ" са предлагат за предизборната кампания три рекламни пакета - "Максимум", "Оптимум" и "Стандарт". Всички те са за седмица.
Първият включва публикуване на до 5 на новини, 1 интервю или 1 видеоклип, както и рекламен банер (Header banner) на първа страница над главата, а цената е 8000 лв. без ДДС. Втория предлага публикуване на до 3 на новини, 1 интервю и рекламен банер (300х250), видим на всяка страница. Неговата цена е 6000 лв. без ДДС. Последният рекламен пакет включва публикуване на 2 новини и рекламен банер (300х250), видим на всяка страница. Неговата цена е най-ниска 3500 лв. без ДДС.
Именно тази връзка се оказва ключова и обяснява как така сайт, който не е особено популярен, е толкова предпочитан за предизборна агитация от политическите формации с медийни пакети.
Предисторията
Миналата седмица сайтът Club Z разкри, че част от агитаторите са свързани с "Хаштаг-БГ", като и с "Института за модерна политика" на Борислав Цеков. Така е и с партия "Бургас", която беше част от коалиция "Модерна България" на Цеков при предсрочните избори през 2013 г.
Това не е единствения договор на "Бургас" с "Хаштаг-БГ". Миналата седмица ЦИК одобри договор между тях за 19 200 лв.
Свързани с Цеков лица има и при договор за З9 960 лв., който е сключен с комитета на Радослав Маринов, агитиращ с "не" на електронното гласуване. Маринов е член на сдружение "Асоциация на младите юристи", което е на Борислав Цеков.
"Хаштаг- БГ" има и договор за 30 360 лв. с видински комитет, чийто председател е Борислава Стоянова. През 2014 година, когато бяха изборите за евродепутати, тя е била в листите с наблюдатели на "Института за модерна политика". Партия "Нова алтернатива" също е избрала този сайт за агитация за референдума, договорът е за 30 900 лв. Неин лидер е бившият министър на отбраната Николай Цонев, който е бил в НДСВ заедно с Цеков.
В началото на тази седмица пък ЦИК спря договори за други близо 70 000 лева, предназначени за "Хаштаг-БГ".
Тогава три граждански инициативи от Видин поискаха да сключат договори за по над 30 000 лева, за да агитират срещу референдума в сайта. Първият инициативен комитет е представляван от Емил Иванов и искаше да плати 37 000 лева, а вторият е на Павла Цветкова, която искаше договор за 31 290 лв. Третият пък е на Ивайло Петров и представителите му искат да получат медийна услуга за 30 000 лева.
Предстои да разберем дали ЦИК ще изплати сумите по договорите, които са сключени с "Хаштаг-БГ". Сайтът ще трябва да докаже, че е извършил услугата, за която е бил сключен всеки един договор.
От ЦИК подчертаха пред OFFNews, че не е в компетенциите им да следят дали договорите са сключени между свързани лица.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)