Quantcast

София плаща 13.2 млн. лв., за да се отърве от "Карат-С"

Последна промяна на 09 октомври 2012 в 17:01 4950 9

Автобуси, Снимка: БГНЕС
Автобуси, Снимка: БГНЕС

13.2 млн. лв. ще плати Столичната община на фирмата-превозвач "Карат-С", за да се раздели най-накрая с нея.

Това предлагат зам.-кметът по транспорта Любомир Христов и зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов в доклад, който ще бъде гласуван на заседанието на Столичния общински съвет (СОС) в четвъртък.

Преди лятната ваканция СОС реши да прекрати договорът с частния превозвач превозвач за 16 линии на градския транспорт - с номера 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 69, 70, 114, 123, 204 и 306. Тогава обаче не беше ясно какви дългове и лихви трябва да се изплатят на фирмата.

Договорът с "Карат-С" беше подписан през 2008 г. и е с доста неизгодни условия за общината. За изброените линии частникът получава 3.56 лв. на километър пробег, а общинските получават 3 лв. 

При подписването на договора фирмата купи на лизинг до 2017 г. 24 автобуса, които при прекратяването на контракта, ще станат собственост на Столичната община и тя ще плаща лизинговите вноски до 2017 г.

10 млн. лв. от тези 13.2 млн. лв. са неизплатени задължения за превоз на пътници, а 3.2 млн. лв. са лихви по забавени плащания, обясни за OFFNews.bg Дончо Барбалов.

По думите му частният превозвач се отказва от лихви върху част от забавените плащания и ще оттегли дело срещу общината. Очаква се двете страни да се разберат до края на годината и от следващата общината да поеме  16-те линии.

При гласуването да се прекрати договорът с "Карат-С" Атанас Атанасов от ДСБ поиска прокуратурата да провери договора и да се произнесе дали той е бил неизгоден за общината и в чия полза е била изгодата. Според него става въпрос за спонсор на ГЕРБ.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

25.10 2012 в 22:48

Изпуснали са и автобус 73 - най-нередовния от всички - вози до НБУ

09.10 2012 в 20:38

Между заглавието, това - "13.2 млн. лв. ще плати Столичната община на фирмата-превозвач “Карат-С”, за да се раздели най-накрая с нея" и това - "10 млн. лв. от тези 13.2 млн. лв. са неизплатени задължения за превоз на пътници, а 3.2 млн. лв. са лихви по забавени плащания". Щото става въпрос за дължими суми от Общината на търговско дружество за извършена работа, а не за да се "оттърве", "раздели" и т.н.

09.10 2012 в 20:19

Разбира се, че са спонсори на ГЕРБ. Собственик е Столарски, който е дупе и гащи с Цецо и Боко. Боко подписа договора с него, когато беше кмет.

09.10 2012 в 20:17

Змей, къде видя противоречието?

09.10 2012 в 19:33

Заглавието и съдържанието - за пореден път в противоречие, което стана запазена марка на оффффффф-а. По - скоро бих се изненадал, ако е обратното.

09.10 2012 в 19:20

Е как точно "При гласуването да се прекрати договорът с “Карат-С” Атанас Атанасов от ДСБ поиска прокуратурата да провери договора" като доклада ще се гласува в четвъртък?

09.10 2012 в 18:42

Другояче казано - СО дължи 13.2 милиона на Карат-С за вече извършени дейности, които все едно трябва да плати, а как и дали ще се разваля договора е тема на следващ разговор.

09.10 2012 в 18:41

Каквито и да са след като взеха линия 204 нещата коренно се подобриха. Нови автобуси, винаги топли или с пуснат климатик и с много точно време на пристигане. Много по- добре от колкото когато линията бе на СКГТ.

09.10 2012 в 17:49

Тея са е*ати боклуците Карат - С веднъж съм пътувал с тях за 10 часа Сф - Бс ...