Снимай излишните пътни знаци: Ограничения край Шипка

Последна промяна на 30 юни 2013 в 14:50 2708 4

Серия от пътни знаци на Околовръстното шосе на гр. Шипка обърква по-бдителните шофьори. За това алармира читателят Красимир Димитров, само ден след старта на кампанията на OFFNews “Снимай излишните пътни знаци“.

Околовръстният път на град Шипка е част от пътя Габрово-Казанлък. Красимир Димитров обяснява, че на слизане от прохода „Шипка“ в посока гр. Казанлък (виж поредицата от снимки), водачите се натъкват на знак № Д 11 - „Начало на неселено място“. В случая – гр. Шипка. От това следва, че в сила влизат правилата за движение в населено място и ограничение на скоростта от 50 км/ч. Малко след този знак, при разклона за с. Дунавци е поставен знак В26, който показва ограничение на скоростта до 60 км/ч., което противоречи на ограниченията за движение в града. След посочения разклон има знак В34, който указва край на въведените ограничения, тоест шофьорите могат да карат и с повече от 60 км/ч. В случая не е ясно дали, шофирайки по Околовръстния път, шофьорите са все още в града. Отговорът на този въпрос идва бързо - няколко километра по-късно в същата посока (към Казанлък) се появявя знак Д 12, който указва край на град Шипка.

"Интересното е, че ако решиш да преминеш през града Шипка, след като се отклониш от Околовръстния път, отново се срещаш със знаци Д 11 а в края Д 12“, обяснява Красимир Димитров. Според него табелите, които показват началото и края на града по Околовръстния път са излишни и трябва да бъдат премахнати.

Той алармира и за друг случай на излизане от Казанлък в посока Стара Загора, при който от бензиностанция „Лукойл“ има няколко знака В 26 за ограничения на скоростта – веднъж 30 км/ч, след това 60 км/ч и накрая - 40 километра в час. Според Димитров първият и последният знак са излишни.

Получихме и няколко други сигнали, за които няма приложен снимков материал.

Атанас Василев алармира за пътен знак за ограничение на скоростта от 50 км/ч на пътя за гр. Сливница на излизане от София, който е поставен на около 400 м след светофара при магазин Метро-Люлин при отклонение, което не води до никъде.

Някои от читателите ни смятат, че ограничението скоростта до 50 км/час на едни от големите столични булеварди като „Ботевградско шосе“, „Владимир Вазов“ и „Пейо Яворов“, трябва да отпадне. Има и предложения за реорганизация на движението по някои централни кръстовища, като например поредицата от кръстовища на бул. „Цар Борис III”, при които е забранен левият завой.

Изпращайте ни вашите сигнали за подобни участъци, които според вас по-скоро пречат, отколкото помагат за трафика. На имейл offnews@offnews.bg можете да изпращате снимки и видеоматериали на проблемните участъци и знаците, които смятате, че трябва да бъдат ревизирани.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

01.07 2013 в 13:17

Някой май не е чел ЗДП. Визирам Красимир Димитров.

01.07 2013 в 09:48

Леви завои по Борис III ?
Те са точно и само там, където са разрешени и есните, т.е. на Каблешков и на Софийски герой. Между тях няма разрешен никакъв завой!

30.06 2013 в 17:14

То затова сме на това дередже по пътищата - читатели, шофьори, кметове и т.н. "специалисти" много разбират нещата и всеки си прави каквото му скимне. Истинските специалисти никой не ги пита. Вижте колко пътни инженера работят в АПИ и си правете сметката.

30.06 2013 в 16:53

Всъщност излизайки от София по Ботевградско шосе на бензиностанция ОМВ има ограничение 50км/ч, а на караулката има ограничение 60км/ч. Това навежда на мисълта че разрешената скорост е може би 70 км, но никой не е поставил знаци. Защо ли?