НЗОК платила близо 1,3 млн. лв. за реклама през последните 6 години (обновена)

Вероника Шербанова 02 юли 2013 в 15:02 2962 4

НЗОК. Снимка: БГНЕС
НЗОК. Снимка: БГНЕС

Здравната каса е платила близо 1,3 млн. лева за PR, медии и реклама от 2007 до 2012 г. Това заяви във вторник управителят на НЗОК д-р Пламен Цеков.

През 2007 г. за реклама са платени 621 324 лева. За следващата година за PR, медии и реклама са отделени 429 146 лева. През 2009 г. по това перо са отделени 186 944 лева.

През 2010 г. средствата за реклама падат на 16 856. За следващата година са платени 20 856 лева.

Миналата година за реклама на Касата са отделени 18 456 лева. Толкова са заложени и в бюджета за тази година.

Пламен Цеков уточни, че предоставя тези цифри заради появилите се сигнали за това, че е възлагал обществени поръчки на фирми, близки до ГЕРБ. 

В информацията, публикувана на интернет страницата на НЗОК, се вижда, че разчетът за разпределението на средствата за реклама на Здравната каса е пределно обобщен, като не се споменава кои медии са получили пари за рекламата. 

По-големите суми, които са плащани за реклама, са 470 400 лева за създаване на информационна кампания за повишаване на осведомеността здравноосигурените, като договорът е от юли 2007 г., както и два договора за предоставяне на програмно време в национална радиостанция - за 114 000 лева с договор от февруари 2008 г. и 172 044 лева с договор от декември 2008 г.

За платените от НЗОК суми над 30 000 лева обаче трябва да има обявени обществени поръчки. 

Справка в Агенцията за обществени поръчки показа, че от Касата са провели обществена поръчка за информационна кампания за правата и задълженията на здравноосигурените и за дейността на НЗОК. Обществената поръчка е спечелена от фирма "МАД" ООД. Договорът с фирмата е за 470 400 лева и е подписан на 26 юли 2007 г.

В рамките на информационната кампания направихме брошури, поставихме щендери в районните здравни каси. Бяха публикувани и материали в някои от основните ежедневници, обясни един от собствениците на фирмата Георги Краев. 

Информационната кампания е продължила около половин година, като са били организирани национална конференция и семинар, допълни Краев.

В изпълнение на договора със Здравната каса е проведено и обучение за тогавашния управител д-р Румяна Тодорова, което да я подготви за участие в телевизионни предавания, посочи Краев. 

Според Агенцията за обществени поръчки за договорите за реклама в национална радиостанция от февруари и декември 2008 г. няма проведени обществени поръчки. 

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови