Нагласен търг за коли на депутатите

Последна промяна на 14 септември 2012 в 12:47 4275 4

Парламентът пусна държавна поръчка за точно определена кола, Снимка: VW
Парламентът пусна държавна поръчка за точно определена кола, Снимка: VW

Във връзка с модернизацията на автопарка на депутатите Народното събрание пусна обществена поръчка с твърде конкретни изисквания за автомобилите, съобщава в. „Дневник“.

Според изданието параметрите на исканите от парламента нови автомобили са твърде конкретни и на тях отговаря само един модел на нашия пазар. Според изискванията автомобилите, за които са заделени 4 388 250 лв. с ДДС, трябва да имат задвижване 4х4 със система за разпределение на въртящия момент между предна и задна ос, старт-стоп система на двигателя, резервоар поне 70 литра и задни LED светлини. 

В същата поръчка са включени още 5 пътнически микробуса и 5 лекотоварни автомобила. Прогнозната стойност на цялата поръчка е близо 5 229 999 лева с ДДС, което означава че сумата, предвидена за лекотоварните автомобили и микробусите, е около 840 хил. лв.

Доставката трябва да бъде извършена в рамките на следващите три години, а автомобилите трябва да имат и гаранционно сервизно обслужване.

Макар на пръв поглед обявената поръчка да е законосъобразна, по-задълбочен поглед върху посочените в нея технически характеристики на автомобилите показва обратното.

Според разследването на „Дневник“ тези изисквания са абсолютно дискриминационни и всъщност са предназначени за точно определен автомобил – Volkswagen Passat. Пиарът на „Porsche Bulgaria” Преслава Владимирова е потвърдила, че компанията участва в търга, но е отказала да даде подробности.

Останалите марки отпадат една по една по различните изисквания. Най-много са „губещите“ при спецификацията задвижване 4х4 с разпределение на въртящия момент между предна и задна ос. По този критерий отпадат автоматичнo Toyota, Mazda, Peugeot, Renault, Citroen, KIA, Hyundai, Ford и Chevrolet. Всчики посочени марки или нямат задвижване 4х4, или видът му се различава от посочения в поръчката.

По изискванията за резервоар с минимална вместимост 70 литра автоматично са „отрязани“ автомобилите на BMW, Audi, Skoda, Subaru и Volvo. Mercedes също не покриват тази спецификация, но все пак са подали документи в търга.

Последните условия – LED осветление и старт-стоп система стопява шансовете и на Opel.

Така на практика се оказва, че условията, поставени в обществената поръчка, са чиста заявка за точно определен автомобил, което е незаконно.

Нуждата от модернизация на автопарка на НС бе обявена в края на миналата година от председателя на парламента Цецка Цачева. Тогава тя подчерта, че депутатските коли не са били подменяни от 5 годинин насам.

Тя обеща, че заради икономическата криза на народните представители ще бъдат купени коли от по-нисък клас, но това няма да е за сметка на сигурността на депутатите.  

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

14.09 2012 в 20:23

Човече, в ЕС сме вече. тук важат антидискриминационните закони. Не можеш да поставиш условия за родно производство, така както не можеш да слагаш мито на стоки с произход ЕС. Освен това, въшките Волекс само се сглобяват в БГ. Един продукт е с произход ЕС само ако над 50% от стойността му се формера в ЕС. А колко струва сглобяването в сравнение със стойността на частите?

Тук става дума за това, че някой в НС ще се облажи с тлъст кокал за тази поръчка!

14.09 2012 в 17:25

На Volvo повечето големи модели са с резервоар с вместимост 80 литра...

14.09 2012 в 16:53

я да им раздадат по един Great Wall и да се приключва сагата!

14.09 2012 в 13:59

И на мен не ми е актуализирана заплатата от 5 и повече години... наистина трябва да са сигурни колите им когато тръгнем да им търсиме сметка!
Интересен начин да стимулират вътрешното производство... нека погледнат Китай, където със закон е казано, че колите за ДЪРЖАВНИТЕ СЛУЖИТЕЛИ (това включва и президента им), ТРЯБВА ДА СА РОДНО ПРОИЗВОДСТВО!

 
X