Край на крещящата реклама и на договорите от разстояние

Нели Чолашка 07 март 2013 в 13:13 1814 2

Няма да ни се налага да намаляваме звука на телевизора по време на реклама.
Няма да ни се налага да намаляваме звука на телевизора по време на реклама.

Рекламите в електронните медии ще трябва да са със сила на звука равна на звука в останалата част от програмата.

Това решиха окончателно депутатите с промени в Закона за потребителите, с които се променя и Закона за радиото и телевизията.

Промените в Закона за потребителите предвиждат договорите от разстояние, които са практика на мобилните оператори, да влизат сила само с изразено писмено съгласие от клиента.

Кабелните оператори ще променят каналите в абонаментните пакети само със съгласието на клиента. Това предвиждат промените в Закона за защита на потребителите, които бяха приети на второ четене в парламента в четвъртък.

В случай, че клиентът не е доволоен от промените в пакета, той ще има право да прекрати договора с едномесечно предизвестие.

Тези нови разпоредби предизвика остра реакция от Българската асоциация на кабелните комуникационни оператори (БАККО).

„Предложените промени ограничават правото на потребителите да ползват нови програмни продукти, тъй като блокират търговията с ново телевизионно съдържание. Предлагането на нови канали става практически невъзможно заради задължението кабелните оператори да искат писмени разрешения от всеки абонат, за всяка промяна.

Най-засегнати ще са абонатите на големите оператори, където за прибавяне или отпадане на един канал, ще се налага да се събират над 300 000 декларации“, смятат от БАККО.


    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Година след катастрофалния резултат от теста за функционална грамотност PISA