Българската социология си скубе косите

09 юли 2012 в 13:08 2741 3

Боряна Димитрова скоро няма да се сдобри Мира Радева
Боряна Димитрова скоро няма да се сдобри Мира Радева
В понеделник сутринта избухна скандал между социолозите Боряна Димитрова и Мира Радева. В студиото на bTV Боряна Димитрова от "Алфа рисърч" обяви, че има злоупотреба със социологически данни и то не само в предизборен период. Социологическите данни могат да влияят много мощно върху формирането на общественото мнение, например при лобиране за поправки в закона или приемането на различни политики, коментира социологът. Тя даде и конкретен пример с „прословутото“ изследване на Мира Радева, поръчано от PR агенцията на „Витоша ски”, в което протестиращите на „Орлов мост” бяха определни като „хора с объркани глави“. "Има съд" "Ден- два след това агенцията на Мира Радева получи поръчка от Министерството на образованието, младежта и науката за изследване на ефекта от младежките политики. Това случайно съвпадение ли е?", попита Боряна Димитрова. Директорката на Института за социални изследвания и маркетинг Мира Радева обаче твърди, че изследването, поръчано от PR агенцията на „Витоша ски”, „е коректно и изключително важно, защото показва гледната точка на една група хора". Понеже Боряна Димитрова смята, че трябва да спечели 100 % от всички поръчки и затова ни атакува, защити се Радева. Директорката на Института за социални изследвания и маркетинг дори заплаши: "Има съд, има съд…". Кой лъже нон стоп? Димитрова посочи и още един пример: „На 4 юли, когато беше номинацията на Росен Плевнелиев за президент, от сутринта до номинирането му вечерта, в медиите имаше над 93 цитирания на агенцията на Мира Радева "Ако изборите бяха днес ... ". За да се разграничи истината от лъжата, хората трябва да следят внимателно имената на агенциите, заяви на свой ред социологът Кольо Колев. Според него на предишните избори е имало две агенции, които лъжели "нон стоп". Парадоксално поводът за конфликта на социолозите дойде от Яне Янев. Лидерът на РЗС предлага законодателна мярка, която задължава социологическите агенции да посочват изрично кой е поръчал изследването. В понеделник в студиото на bTV социолозите трябваше да коментират неговото предложение.
Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!