Крачка назад: МРРБ и превозвачите започват от нулата за тол системата
Държавата дава леко назад за въвеждането на новите тол такси. Това стана ясно след среща на регионалният министър и вицепремиер Гроздан Караджов с представителите на транспортния бранш.
Утре започва да функционира съвсем нова работна група, която на практика слага на трупчета досегашните виждания на МРРБ за разширяване на обхвата на платените пътища за тирове и автобуси. В нея ще има по 6 представители на министерството и превозвачите.
Днес от бранша за пореден път предложиха на министър Караджов отлагане на новите такси и обхват на тол системата до края на годината. Освен това се иска само трансграничните превозвачи да плащат за второкласните пътища, да се провери какви са приходите от таксуването на автобусните компании, както и увеличението на таксите да се извършва поетапно. Друго искане на фирмите от сектора е да има отстъпки за тежкотоварния трафик, който преминава над 3000 км за месец на територията на България.
Караджов заяви, че се надява на конструктивен диалог в рамките на новата работна група.
До момента регионалният министър бе категоричен, че министерството му не е готово за отстъпки. В момента тежкотоварният трафик у нас е облагодетелстван в сравнение с това, което плащат хората с лични автомобили за ползване на пътищата. Приходите от електронни винетки за колите у нас са два пъти по-високи от тези от тол такси, а съотношението би трябвало да е обратното. Тарифите за тираджиите и автобусните фирми бяха драстично намалени по време на третото правителство на Бойко Борисов. Пред заплахата за национални протести на превозвачите в началото на 2020 г. и страха ГЕРБ да падне от власт, бившият премиер се съгласи на тройно по-ниски цени за преминаване от предварителните разчети на Агенция "Пътна инфраструктура" и Световната банка. Бе редуциран и обхватът на платените пътища.