Матиас Допфнер, изпълнителният директор на една от най-големите издателски компании в Европа - немската Axel Springer, разкритикува остро Google заради монопола, който търсачката налага сред световните интернет потребители, пише "Би Би Си".
Матиас Допфнер и неговата компания "се страхуват от силата на Google", заяви самият той в отвореното си писмо до шефа на интернет компанията Ерик Шмид.
Писмото на Допфнер бе публикувано в германския вестник "Франкфуртер Цайтунг" - едно от малкото издания, които не са собственост на Axel Springer.
Обръщението бе направено след като Ерик Шмид коментира в същия вестник рекламната сделка между Google и Axel Springer.
"Въпреки задоволството ми от сключеното дългогодишно и мултимилионно партньорство между Axel Springer и Google няма как да не бъда разстроен от мощта и монопола, който Google притежава", пише Допфнер.
По негови думи, издателската компания не е имал друг избор, освен да сключи сделка с Google. Изборът е бил или да бъдат дадени много пари, или малко онлайн потребители на компания.
Допфнер е сключил сделката по презумция, че няма друга алтернатива на Google, което е и именно причината да разкритикува монопола в нета, който уеб гигантът налага.
"Компании като Google са в пъти по-могъщи от това, което хората си мислят. Те се разрастват по-бързо отколкото биологичното оръжие може да покосява хора", коментира Допнфнер.
Критиките на германския медиен бос все още не са коментирани официално от Google.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
21.04 2014 в 15:26
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
21.04 2014 в 11:33
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Евакуираха централата на БСП заради сигнал за бомба
Корнелия Нинова основава движение ''Непокорна България''
Черна Коледа: Четирима убити и десетки ранени при атаката на базар в Магдебург
Корнелия Нинова основава движение ''Непокорна България''
Работник е загинал при трудова злополука в Мини Марица - Изток
Предизборните кампании на осемте формации в НС са погълнали 5,4 млн. лв.