Quantcast

Германски медиен бос разкритикува монополиста Google

OFFNews Последна промяна на 21 април 2014 в 10:26 3978 2

Матиас Допфнер, изпълнителният директор на една от най-големите издателски компании в Европа - немската Axel Springer, разкритикува остро Google заради монопола, който търсачката налага сред световните интернет потребители, пише "Би Би Си".

Матиас Допфнер и неговата компания "се страхуват от силата на Google", заяви самият той в отвореното си писмо до шефа на интернет компанията Ерик Шмид.

Писмото на Допфнер бе публикувано в германския вестник "Франкфуртер Цайтунг" - едно от малкото издания, които не са собственост на Axel Springer.

Обръщението бе направено след като Ерик Шмид коментира в същия вестник рекламната сделка между Google и Axel Springer.

"Въпреки задоволството ми от сключеното дългогодишно и мултимилионно партньорство между Axel Springer и Google няма как да не бъда разстроен от мощта и монопола, който Google притежава", пише Допфнер.

По негови думи, издателската компания не е имал друг избор, освен да сключи сделка с Google. Изборът е бил или да бъдат дадени много пари, или малко онлайн потребители на компания.  

Допфнер е сключил сделката по презумция, че няма друга алтернатива на Google, което е и именно причината да разкритикува монопола в нета, който уеб гигантът налага.

"Компании като Google са в пъти по-могъщи от това, което хората си мислят. Те се разрастват по-бързо отколкото биологичното оръжие може да покосява хора", коментира Допнфнер.

Критиките на германския медиен бос все още не са коментирани официално от Google.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

21.04 2014 в 15:26

Оправете си немския правопис:

Матиас ДопфнЕр и Алекс ШПрингЕр.

В Германия все още се чете на немски, а не на английски...

21.04 2014 в 11:33

Offnews, не че нещо, ама на 21.4 пускате новина, която BBC са публикували на 17.4 по обяд :)

Иначе Гугъл наистина са голям монопол. Не е като да няма алтернативи, но не са толкова добри, което значи по-малко хора -> по-непривлекателни за рекламодателите. Накрая става омагьосан кръг и ще е така докато не се появи нова, наистина дора търсачка.