На 26 април автобусните превозвачи излизат на протест

Последна промяна на 13 април 2016 в 15:10 1972 2

Тол-таксата е несправедлива, смятат превозвачите

Автобусните превозвачи излизат на протестно шествие на 26 април. То ще започне в 11 часа от входа на столицата в началото на Цариградско шосе, ще премине през централната част на града и ще завърши на Централна автогара.

Очакванията са участие в шествието да вземат между 100 и 200 автобуса. Причина за протеста на автобусните превозвачи са нерегламентираните превози, планираното въвеждане на тол-такси и проблеми в законовата уредба, припомня "Дарик радио".

От бранша са категорични, че нерегламентираните превози трябва да се криминализират.

По думите им 50% от извършените превози между градове в страната са в сивия сектор, а при пътуванията в чужбина този процент достига 70. Над 50 милиона лева са загубите за държавата от невнесени данъци, уточниха превозвачите.

 Превозвачите дават за пример доклад на Световната банка, според който пътуването по цялата пътна мрежа ще струва от 12 до 26 стотинки на километър.Те дават за пример как за един автобус от София до Бургас тол-таксата ще струва 100 лева, а същият прави по десет курса на ден.

Превозвачите прогнозират, че ако ТОЛ-системата в този й вариант бъде приета, през 2018 г. билетът ще се поскъпне най-малко с 15%, тъй като ще се увеличат разходите им за такси. Друга последица ще бъде фалит на фирми.

Превозвачите обаче обещават да пътуват по празниците и да няма блокирани пътници по Великден, тъй като имат билети в предварителна продажба.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

13.04 2016 в 15:52

Поредните превозвачески безумия. Повечето от т.нар. "нерегламентирани превози" в случая са споделените пътувания. Няма нищо криминално в това хората доброволно да си поделят разходите по общо мероприятие (в случая - пътуване).

Следващата манипулация - "един автобус от София до Бургас тол-таксата ще струва 100 лева, а същият прави по десет курса на ден". Да сметнем нещата елементарно. Автобусът София-Бургас, дори ако е директен, прави един курс за мин. 4 часа. Тук включвам времето за качване и слизане на пътниците, товарене/разтоварване на багаж и влизане/излизане от града. Денят откога има 40 часа?

И накрая "билетът ще се поскъпне най-малко с 15%, тъй като ще се увеличат разходите им за такси" - възможно е, но разходите за горива паднаха драстично.

"Друга последица ще бъде фалит на фирми" - напълно нормално е, когато има конкуренция и по-ефективни участници на пазара. Държавата не е длъжна да им гарантира постоянна печалба.

13.04 2016 в 15:51

Не започнаха ли да се насират вече с тези протести?