Сбогуваме се с легендарната „Лада Класик“

Последна промяна на 04 май 2012 в 11:50 2410 2

Снимка: Reuters
Снимка: Reuters

След над 30 години успешно производство "АвтоВАЗ" сваля от поточната си линия емблемата на социализма „Лада Класик“.

Моделът, познат у нас като Лада 2104/2105/2107, носи името „Лада Сайнет“ в Канада, „Лада Лайка“ в Бразилия и „Лада Рива“ в някои европейски страни.

Автомобилът е продължение на първото „Жигули“, така че може да се каже, че се произвежда от четири десетилетия насам. През годините с кола от модела са се сдобили близо 17 млн. души.

"АвтоВАЗ" извади моделите от производство постепенно, като до миналия месец „Лада 2107“, модерен продължител на класическата „Лада“, все още беше на поточната линия. Сега обаче за носталгичните фенове остава единствено комбито 2104, което ще се произвежда до края на годината.

„Това е национална привързаност. Дълги години по времето на СССР за много мъже „Лада Класик“ бе недостижима мечта. Много трудно беше човек да се сдобие с такъв автомобил и хората чакаха, записани на опашки, с години“, изтъква Вячеслав Лисаков, ръководител на асоциацията на автомобилистите „Свобода на избора“. „Много неща от онова време са вече минало, а „Лада“ бе една от малкото останали връзки“, добавя още той с носталгия.

Любопитен факт е, че миналия август един от последните екземпляри на „Лада 2107“ стана награда на ежегодния фестивал „Ден на домата“ в Русия. Щастливецът, сдобил се с автомобила, се казва Юрий Бабаев. Той успя да отгледа гигантски домат с внушителното тегло от 2,146 кг, с което си заслужи и наградата.

Междувременно, в четвъртък стана ясно, че алиансът Рено-Нисан ще придобие 51% от акциите на руската автомобилна компания "АвтоВАЗ". Споразумението между двете страни бе подписано в Париж. То предвижда Рено-Нисан да получат контрола над "АвтоВАЗ" в средата на 2014 г.

С раздържавяването на националната компания "АвтоВАЗ" Русия скъсва с важна част от миналото си. Експерти и анализатори обаче са на мнение, че договорката с алианса Рено-Нисан ще укрепи позициите на "АвтоВАЗ", които в последните години не издържаха на западната конкуренция.

От алианса обявиха, че са много доволни от сделката. Директорът на Рено-Нисан Карлос Госн обеща, че ще модернизира оборудването на "АвтоВАЗ" и ще запази работните места.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

04.05 2012 в 13:09

Задното предаване си отива - и за добро. То пие гориво, води лошо и струва грешни пари. Лошото е, че с него си отиват и някои други работи.

04.05 2012 в 12:56

Е, това беше. В малкия клас, не остана нищо със задно предаване ...(((