Вдигат данъка за старите коли и мощните автомобили в София

За сделки с имоти вече ще се плаща 0,5% повече, половината пари отиват за районните кметове

Последна промяна на 27 ноември 2019 в 13:05 5888 12

Собствениците на автомобили в София, чийто коли са без екологичен стандарт или с 1,2,3 и 4 ще плащат по-висок данък от догодина. Увеличение има и за притежателите на мощни коли. 

Това съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова, която заедно със зам.-кмета по финанси Дончо Барбалов представи промени в Наредбата за местни данъци и такси. 

С 0,3 се увеличава коефициентът при изчисляване на данъка на автомобили с евростандарт 0, 1 и 2. С 0,1 е увеличението за колите с евростандарт 3 и 4, а за тези с евро 5 и 6 няма промяна в размера на налога.
За колите до 99 конски сили налогът се запазва, за останалите коефициентът се увеличава, като за най-мощните той се повишава с 0,3. Така за колите с над 99 конски сили увеличението ще е с от 3 до 10 лв.

Между 7 и 40 лв. ще се повиши данъкът за колите с нисък екостандарт, за тези с евро 3 и 4 - повишението ще е 17 лв. Около 18 млн. лв. повече приходи очаква догодина общината от тази промяна. 

Предлагаме промените, за да осигурим повече средства за подобряване качеството на въздуха и за работа в кварталите. Справедливият принцип е най-замърсяващите коли да плащат повече. Допълнителните приходи от промяната в данъка за тях ще бъдат насочени изцяло към подобряване на градския транспорт, довеждащия транспорт до метрото и възстановяване на паркове и градини в кварталите”, обясни Фандъкова.  

Увеличава се и данъкът върху сделките с имоти и коли - от 2,5% той се повишава на 3 на сто. Годишно в София се реализират около 115 000 сделки, за които се дължи възмезден данък. Над половината от тях са на стойност 2000 лв. и за тях се плаща 50 лв. налог. 

От тази промяна в общинската хазна догодина се очаква да влязат 20 млн. лв. Половината от тях ще бъдат предоставени на районните кметове, за да реализират проекти от собствените си програми, каза още Фандъкова.  

Останалите ще се заложат в програмата на общината за ремонти, обясни тя.  

Промени няма да има за собствениците на 180 000 автомобили с евро 5 и 6 и за собствениците на 360 000 коли с мощност до 74 киловата, уточни Барбалов. 

Данъците в столицата не са вдигани от 2009 г. Това е посоката, ясно е, че хората няма да оставят колите си при тези увеличения на дънъците, но даваме знак, че трябва да се продължи по този начин, за да не тровим децата си с мръсен въздух,  коментира още Фандъкова. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

310

12

Бабатунде

29.11 2019 в 16:15

voododoll

Чакай, чакай ! Всеки разумен човек, НЕ вярва в бог !!!

2066

11

zuljin

28.11 2019 в 09:13

За твой ужас не вярвам нито на конспирации, нито на медии.
В някои еврропейски градове искаха тотална забрана на дизела, защо ли?
Карай си там нафтовата печка и си мисли, че в София въздуха е замърсен от печките на дърва за да си спокоен пред съвестта си...

2533

10

voododoll

27.11 2019 в 22:24

zuljin не е лесно да си прост. хващам се на бас че вярваш в Бог, че американците не са стъпили на луната и че земята е плоска... няма нужда да ми отговаряш, ясен си...

2066

9

zuljin

27.11 2019 в 20:17

Колкото до дизеляка и измислените евростандарти, там нещата са дебели и трябва доста да се поровиш и да прочетеш за да ги разбереш.
Саждите пич, саждите!
Да си видял бензинка с почерняла задница?

2066

8

zuljin

27.11 2019 в 20:13

Виж аз не съм в София от 5 или 10 години, а от доста повече. Тия ги говори на столичаните в повече, те може да ти повярват.

2533

7

voododoll

27.11 2019 в 19:04

Zuljin осъзнаваш ли че говориш пълна простотия? До Евро 5 на бензиновите няма ограничение за ФПЧ. Там гняста е на чудовищни нива. При дизелите Евро 5 и 6 имат емисии в пъти под минималните изисквания. А на София специално проблема не са дизелите а домашните печки на твърди горива и горенето на боклуци в махалите.

2066

6

zuljin

27.11 2019 в 18:53

Лошото е, че една нафтова печка Евро 6, бълва доста повече л@айна от бензинка Евро 2, ама никой не иска да го признае, щото това е бизнес за много кинти.

2066

5

zuljin

27.11 2019 в 18:50

Още карайте масово нафтови печки. Още карайте масово без DPF филтри и ще се вдигне още...
В столицата в пиковите часове може да ти прилошее от смрад на дизеляк.

310

4

Бабатунде

27.11 2019 в 16:18

Много правилно !
Само, че ... какви са тия жалки увеличения, кога ще има намаление за коли на Газ и Метан ???

1172

3

Стърголета

27.11 2019 в 14:55

А какво стана за колите на газ или за тях не им е удобно да говорят нищо, че 60% от парка са такива