София става So... с Бистришките баби и ротондата Св. Георги (снимки)

Последна промяна на 14 декември 2017 в 14:23 6132 1

Комуникационна кампания "София общува" стартира Столична община за европредседателството ни. Тя включва система за пешеходна ориентация, за ориентация в градския транспорт и визуална - за изграждане на отличим образ на столицата ни. 

Кампанията бе представена от главния архитект на София Здравко Здравков, Малина Едрева, председател на комисията по култура в СО и експерти, работили по проекта. 

Пешеходна ориентация

В средата на януари в центъра на София ще бъдат поставени 40 информационни обекти - те ще са голям и малък тотем и стълб с табели.

Видът им е разработен след анкета с 200 български и чуждестранни гости на столицата, които идват подготвени - знаят кои забележителности искат да посетят, но не и как да стигнат до тях. Проблем е и езиковата бариера. Затова сега ще се поставят тотемите с пешеходно човече най-отгоре.

От тях ще става ясно на кое място се намира човек, коя забележителност е в съответната обозначена посока, нейният номер на разположената по-ниско карта, както и пиктограми на забележителностите. 

Новите табели ще са двуезични, кафяви на цвят, поставени върху метални конструкции, а горната им част ще е със светлоотразително фолио, за да се вижда ясно и вечер, обясни Филип Бояджиев. 

Системата за ориентация в градския транспорт също става двуезична. В светлосиньо ще са тролейбусните линии, в оранжево - трамвайните, а в червено - автобусните. Отгоре ще бъде изписана спирката, нейния номер, видовете транспорт, които минават през нея, номерата на линиите и посоката на движение.

По искане на анкетираните на всяка спирка ще бъде изписан целият маршрут на съответната линия - в сиво ще са вече отминатите спирки, в червено - тази, на която сме, а в синьо - предстоящите. Показана е и връзката с метрото, където има такива. Предстои да се въведе и QR код на всяка спирка, който да дава моментална информация. 

Първите две букви от името на града на латиница - "So"(толкова) са акцент във визуалната кампания с шест послания. Те са So green Sofia, So welcoming Sofia, So united Sofia, So innovative Sofia, So creative Sofia и So ancient Sofia. Посланията са в нюансирани цветове на герба на София и ще бъдат поставени на билбордове на летището, в центъра, на входовете на града, на метростанции и др. 

На билбордовете с надпис "So ancient Sofia" e изобразена ротондата "Св. Георги", а на този с надпис "So welcoming Sofia" - Бистришките баби с баница в ръце. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1203

1

yoghurt

14.12 2017 в 14:38

Браво, звучи много добре. Най-сетне нещо по-искрено, So кампанията е много свежа! Само дано бъде изпълнено както трябва, не като паветата по Фандъков