Казус от листовка за кандидат-шофьори предизвика бурни дискусии в социалните мрежи.
На картинката, която виждате, се пита: "Кой е с предимство - автомобилът или автобусът?"
Ситуацията е следната: автомобил и автобус се движат един срещу друг на кръстовище със светофар. Леката кола продължава пътя си направо и вижда зелена светлина от светофара, но и знак за път без предимство. Автобусът също вижда зелен светофар, но ще прави ляв завой, за който обичайно се изчакват останалите.
Схемата бе публикувана от Съюза на българските автомобилисти и породи стотици коментари. Часове по-късно СБА даде и отговора: колата е с предимство при работещ светофар, а автобусът - при неработещ. Оттам дават и по-подробна обосновка, базирана на Закона за движение по пътищата:
Колата е с предимство, защото според чл. 7, ал. 2 от Глава втора.
"ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА" на Закона за движението по пътищата:
"Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали."Както и според чл. 37, ал. 1 от Раздел VII "Завиване надясно или наляво" на Закона за движението по пътищата:
"При завиване наляво за навлизане в друг път водачът на завиващото нерелсово пътно превозно средство е длъжен да пропусне насрещно движещите се пътни превозни средства. От същото правило помежду си се ръководят и водачите на релсовите пътни превозни средства."Кошлуков във фейсбук: Ако кръстовището е в Перник, минава онзи с голфа
Върти се една листовка тук, из фейса, за светофари и пътни знаци за предимство. Обаче никой не казва къде е това кръстовище, а е важно. Щото ако е в София, минава онзи на зелено. Ако е в Перник, минава онзи с голфа. Ако е в Каспичан, минава първо най-голямата кола, стар принцип. Ако е в Пазарджик, минава който е най-бърз. Ако е в Хасково, минават едновременно, малко по-бавно е, но става.
Уточнявайте ги тия неща, то не може така, някакво си кръстовище и айде, казвай. Малко уважение трябва към местната култура и транспортните традиции на населеното място, написа Емил Кошлуков.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
14389
15
09.08 2017 в 18:08
21061
14
04.08 2017 в 13:05
23293
13
04.08 2017 в 12:55
13848
12
04.08 2017 в 11:54
Проблема с регулировчиците в България е че такива няма. Аз лично за 10 години шофьорски стаж такъв не съм виждал. Тея милиционери дето ги изплескват понякога на средата на някое кръстовище са силно неадекватни в движенията си. Ръкомахат като вятърни мелници и в повечето случай причиняват още по големи задръствания.
23293
11
04.08 2017 в 11:31
1. Регулировчик
2. Светофар (друга светлинна регулировка)
3. Вертикална маркировка (знаците)
4. Хоризонтална маркировка
5. Ясно разпознаваеми и разбираеми сигнали между участниците в движението.
Логиката на иерархията - по реда на човешкото волеизявление, и по реда на намаляващата възможност за забелязване.
Взаимната уговорка е при невъзможност за друг начин на уреждане на предимството. Като например задръствания, тесни планински и други пътища извън основната републиканска пътна мрежа, друг форсмажор.
12392
10
04.08 2017 в 11:22
15914
9
04.08 2017 в 10:59
Последни коментари
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
ГЕРБ и ''Демократична България'' продължават преговорите и утре
БАБХ: Резултатите от лабораторията в Монпелие са категорични - има чума във Велинград
Защо сега се иска имунитетът на Бориславова: Едва сега излязла експертиза в прокуратурата
БАБХ: Резултатите от лабораторията в Монпелие са категорични - има чума във Велинград