Авиоексперт: Елементарна грешка е свалила руския Ту-154

OFFNews Последна промяна на 27 декември 2016 в 15:03 25154 7

Елементарна грешка е най-вероятната причина за падането на самолета Ту-154, който погуби 92-а души малко след излитането си от Сочи за Сирия. Това заяви пред OFFNews авиоекспертът Ангел Борисов, бивш шеф на звеното за разследване на инциденти във въздухоплаването в България.

Според него самолетът вероятно е пристигнал от Москва и е бил презареден в Сочи. Проблемът обаче според Борисов е, че керосинът е напълнен изключително в предните резервоари на самолета.

"И без да съм видял черните кутии, тази трагедия ми прилича много на проблем с центровката, което е напълно обяснимо за инцидент в първите минути след излитане", каза Борисов.

Според него за трагедията е допринесло и разпределението на пътниците. 

"Самолетът е бил пълен наполовина. На борда са били 92-а души при положение, че капацитетът на Ту-154 е двойно по-голям. Ако те са се струпали в предната част на самолета, това неминуемо е повлияло на устойчивостта", категоричен е авиоекспертът.

Според Борисов в руската авиация подобни елементарни безобразия изобщо не са учудващи.

Министерството на отбраната в Москва ползва собствени самолети, каквато е практиката на Авиоотряд 28 у нас. Далеч по-нормално е да се ползват самолети и екипажи, които летят в гражданската авиация всекидневно и имат несъизмеримо по-голям опит, смята бившият шеф на звеното за разследване на авиоинциденти.

Той уточни, че центърът на тежестта на самолета трябва да е преди центъра на съпротивление.

"Ту-154 има три двигателя и не е никакъв проблем при пожар в някой от тах да се върне обратно, но съвсем друго е ако предната част на самолета го е теглела непрекъснато надолу", добави Борисов.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

8011

7

Любо Бойчев

27.12 2016 в 21:25

Няма начин екипаж с над 1000 часа нальот да допусне нарушение на центровката, уважаеми експерте!

8007

5

Хараламби

27.12 2016 в 17:31

Бе не знам дали е експерт, знае ли, не знае ли, ама е жив, за разлика от разни прехвалени пилоти...

9056

3

Какавидков

27.12 2016 в 16:44

При все критичността ни към заниятието 'експерт на повикване в студио' в разсъжденията на този има логика.
Били сме доста пъти в полупразни самолети в които седалките отпред остават празни при излитане и кацане, но можеш да седиш там по време на полета без проблем.