Дигиталните медии ударили вестникарската империя на Мърдок

OFFNews Последна промяна на 16 ноември 2017 в 11:35 1807 0

Снимка Ройтерс

Австралийският медиен магнат Рупърт Мърдок обяви, че няма да разширява вестникарската си империя, признавайки, че дигиталната реклама "е била неимоверно разрушителна за пазара на печата" и някои от неговите вестници се борят за оцеляването си, предаде "Гардиън", като се позова на Ройтерс и АП.

В реч пред годишното общо събрание на компанията News Corp, в която до 2010 г. беше и българската bTV, в Лос Анджелис в сряда той похвали изпълнителния директор Робърт Томсън за начина, по който се справя с предизвикателствата, отправени от гигантите Google и Facebook, като осигурява безплатен достъп до новинарското съдържание на компанията.

Мисля, че досега сме се справили много добре в компенсирането на загубените приходи от реклама в големите вестници, но това продължава да бъде сериозен проблем, каза Мърдок.

На срещата, продължила 26 минути, Мърдок отговори само на три въпроса. На един от тях - за това дали компанията евентуално би придобила повече вестници, 86-годишният ръководител на News Corp отговори отрицателно и обясни, че той и хората му са ангажирани да поддържат жизнеспособни медиите, които вече притежават.

"Мисля, че трите ни големи успеха са трите национални вестника: "The Wall Street Journal", британският "The Times" и "The Australian". Останалите издания, много от тях все още са жизнеспособни, но се борят за оцеляване".

В Австралия News Corp издава "Daily Telegraph", "Herald Sun" и "Courier Mail", както и "the New York Post", а във Великобритания - "The Sun".

Мърдок, синовете му Лачлан и Джеймс Мърдок и други директори в News Corp, които се стремят към преизбиране, са получили мнозинството от гласовете на акционерите, според предварителните резултати, посочи Мърдок. Предстои публикуването на окончателните резултати.