ГЕРБ и РБ похарчили най-много за кампанията, БСП - с най-много пари от дарения

Последна промяна на 30 март 2017 в 14:51 3049 0

Снимка БГНЕС, архив

ГЕРБ са похарчили най-много за медийни участия, БСП пък са получили най-много пари от дарения в предизборната кампания.

Над 800 хил. лева (без ДДС) са платили ГЕРБ за медийно отразяване в предизборната кампания за предсрочния парламентарен вот на 26 март. На второ място, с близо 610 хил. лева (без ДДС), е невлязлата в 44-ото Народно събрание коалиция "Реформаторски блок - Глас народен". Това показват данните на Института за развитие на публичната среда, публикувани днес.

Договорите за политическа реклама на партиите и коалициите са на обща стойност 3 398 910 лв. (без ДДС).

От тях БСП са дали над половин милион лева за медийното си присъствие, а третите по резултат - Обединени патриоти - близо 300 хил. 230 хил. са похарчили ДПС, а четвъртата и последната преминала 4-процентната бариера за влизане в парламента партия "Воля" на Веселин Марешки е похарчила за медии 62 хил.

Близо 300 хил. са дали от "Нова република", над 230 хил. - от коалицията "АБВ - Движение 21".

Взелата над 1%, но отказала се от субсидия партия "Възраждане" е дала под 30 хил. лева.

Общата сума на даренията за политическите партии и коалиции е 1 326 551 лв., а средствата на кандидатите са 538 354 лв. Най-много пари за кампанията си са набрали БСП – 368 363 лева дарения. Средствата на кандидати на коалицията възлизат на 235 687 лв.

Наблюдението на Института обхваща не само 20-те регистрирани партии и коалиции, а и сайтовете на 44 медии - 10 телевизии, 3 радиостанции, 17 вестника и 14 информационни сайтове и агенции. Медиите, които отразяват предизборната кампания, трябва да публикуват договорите си с кандидатите.

Такива не са публикували вестниците "Дума", "Борба", "Черноморски фар", "Добруджанска трибуна", "Старозагорски новини", "АрдаNews", сайтовете – Novini.bg и Blitz.bg, телевизия "Алфа ТВ".

Въпреки че в повечето от тях очевидно присъстваше политическа реклама (както показвахме по време на мониторинга), договори не бяха обявени през целия предизборен период, посочват от Института и допълват, че Focus News и радио "Фокус" са продължили с практиката си от предишни кампании да публикуват договорите си заедно, като този път са заличавали и договорените суми.

Най-голям отново е делът на националните телевизии, а първото място е за Нова тв. Веднага след тях се нарежда радио "Дарик", а петата позиция е за Канал 3.

OFFNews е на 17-ата позиция с 42 хил. лева.

Ето и пълното разпределение:

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !