Българската транспортна инфраструктура е 50-100 години след европейската

OFFNews Последна промяна на 09 декември 2022 в 10:48 711 1

1

Снимка НДСВ

Втора кръгла маса на НДСВ, посветена на темата „Транспорт“, се проведе вчера, 8 декември 2022 г., в гранд хотел "София" по покана на ПП НДСВ. Събитието бе открито и водено от Станимир Илчев, съпредседател на ПП НДСВ, народен представител в XXXIX и XL Народно събрание, евродепутат в периода 2005 – 2007 г. и 2009 – 2014 г.

Относно драматичната криза в транспорта, кръглата маса на НДСВ се обедини около проблемите за администрацията - чудовище, която е набъбнала до неузнаваем размер с минимум експертиза; отсъстващата дигитализация на сектора; липсата на свързана транспортна система в цялата страна; нуждата от съкратени процедури и завишен контрол при изпълнение на стратегическите национални инфраструктурни проекти; Сред поканените експерти бяха г-н Михаил Захариев, бивш главен секретар на Въздухоплавателната администрация, Николай Михайлов, проектант и консултант на пътна инфраструктура, Валтер Колев, собственик на авиокомпания АЛК АД, Любен Нанов, магистър по финанси и бивш експерт в БДЖ, Мартин Янев, зам. председател на Клъстър зелен транспорт, Георги Балабанов, Технически университет София, външен експерт към АПИ за ТОЛ системата, Тодор Иванджиков, председател на Асоциация на българската авиационна индустрия (АБАИ) и др.

Експертите заявиха, че всички стратегии в областта на транспорта след хармонизацията на стратегията и правото на ЕС в последните години са провал по две причини - липсата на приемственост между правителствата и липсата на следването им. Визията за мултимодален, модерен, интегриран транспорт, които са отчасти заложени в “Стратегия
за развитие на транспорта 2030 г. и “План за развитие на комбинирания транспорт” не се изпълняват. А според отчета за изпълнението на НПВУ в момента ние закъсняваме с всички реформи в сектора.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови