Шефът на Авиоотряд 28: Не изпълняваме чартърни полети

19 август 2012 в 12:34 2267 0

Правителственият Еърбъс. Снимка: БГНЕС, архив
Правителственият Еърбъс. Снимка: БГНЕС, архив

Аз не изпълнявам чартъри с пътници, както е имало практика да се изпълнява в предишни години. През 2006 има полети София – Ница, София – Барселона няколко пъти и още доста полети. Тогава са изпълнявани чартърни полети. Ние не изпълняваме чартърни полети. Това каза днес в ефира на БНР началникът на правителственият Авиоотряд 28 Пенчо Пенчев. 

Коментарът му бе направен във връзка със скандала с превозването на два футболни отбора до Варна и обратно -  "Витоша" - Бистрица, в който централен нападател е премиерът, и "Чавдар" - Етрополе.

За полета на футболистите Пенчев цитира писмо на Борислав Михайлов до премиера Борисов, в което председателят на БФС моли да се изпълни полет София – Варна – София и благодари след това. Говорим за един полет, който е с футболисти до Варна, което е и тренировка за пилотите. Аз не отговарям за пътниците в самолета. На мен ми се носи 30 мин. преди полета документ, където пише пътниците и товара, каза Пенчо Пенчев. Бюджетът на поръчител на полета се коригира със сумата, която е изразходвана за полета. Сумата се изчислява на базата на получените фактури. Авиоотрядът успя за 1,5 година да изчисти задълженията си и в момента нямаме такива, каза Пенчев и допълни, че преди месец е приключил одит на Сметната палата.

Когато моят екип пое Авиоотряд 28 в края на 2009 г., ние заварихме отряд, който не работеше, каза в Пенчев, като даде примери:

Единственият самолет, който летеше тогава беше ТУ 154. Той беше прелетял 25 часа за една година и имаше един екипаж само – командир на 58 години и двама пилоти на 63 и 64 години. Бяха изпълнили странен полет до Австралия и такъв полет, ако беше разследвано, едва ли щеше да има. Когато дойдохме ние, в първите дни трябваше да направим кадрови промени. Успяхме да изправим Авиоотрада на крака. Следващата ни задача бе да преразгледаме нормативната база, каза Пенчо Пенчев.

Пред БНР Цвятко Луканов, бивш ръководител на авиоотряда, каза, че проблемът е, че според новия правилник всички, които ползват самолетите – включително първите хора в държавата – трябва да заплащат полетите.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Иван Костов: Човекът, който промени България