Само „Порше БГ“ в нагласения търг за новите коли на парламента

Последна промяна на 21 септември 2012 в 15:21 4839 7

Volkswagen Passat B7
Volkswagen Passat B7

Вносителят на Volkswagen „Порше БГ“ очаквано е единственият допуснат участник до търга за доставка на нови автомобили на парламента. Официално решението, че "Порше БГ" печели, ще бъде обявено в 5-дневен срок.

Офертите бяха отворени днес. От всички кандидати до финалния етап бе допусната само „Порше БГ“. Фирмата ще достави 75 леки автомобила на цена от 40 570.84 лв. Без ДДС за всеки.

Прогнозната цена за леките автомобили в обществената поръчка на Народното събрание бе 4 388 250 лева.

По втората позиция в обявлението - за доставка на 5 тежкотоварни автомобила, не е допуснат нито един от участниците в търга.

Документи за участие в конкурса бяха купили 20 компании. Оферти подадоха 3 от тях: „Порше БГ“, „Балкан стар рител“ (дистрибутор на „Мерцедес“) и „Еуратек“ („Шкода“).

Още при прегледа на изискванията за автомобилите в обявлението стана ясно, че те описват един конкретен автомобил – Volkswagen Passat B7: задвижване 4х4 със система за разпределение на въртящия момент между предна и задна ос, старт-стоп система на двигателя, резервоар поне 70 литра и задни LED светлини.

Само по критерия „задвижване 4х4 с разпределение на въртящия момент между предна и задна ос“ от надпреварата отпаднаха автоматично Toyota, Mazda, Peugeot, Renault, Citroen, KIA, Hyundai, Ford и Chevrolet.

По изискване за резервоар с минимална вместимост 70 литра отпаднаха автомобилите на BMW, Audi, Skoda, Subaru и Volvo и Mercedes.

Условието за LED осветление и старт-стоп система спря и Opel.

Доставката трябва да бъде извършена в рамките на следващите три години, а автомобилите трябва да имат и гаранционно сервизно обслужване.

Все още няма яснота дали някой от участниците в нагласения търг ще обжалва.

Досега поръчките на парламента по традиция се печелеха от "Балкан стар", вносител на Mercedes. Единственото сигурно е, че почти всяка кола, която не е Mercedes, има по-евтина поддръжка. Интересно обаче защо това не се е видяло интересно на хората, формулирали условията в документацията за търга. За сметка на това те са заложили на изключително важната особеност задните стопчета да са с диодчета.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

22.09 2012 в 09:30

Оффнюз, вие сте просто №1. Анализите са винаги аргументирани, навременни и насочени към истината. Относно търга - нека го наричаме поредния нагласен търг. Нямат срам, нямат мярка и дано тоя народ си потърси независимостта най-накрая, че вече ни се драйфа на всички.

21.09 2012 в 17:46

Със сигурност по-малка от тази, с която трошат нашите пари!

21.09 2012 в 16:14

Абе, тия с каква точно скорост трошат коли?

21.09 2012 в 16:14

Ако го бяха нагласили за някой GreatWall - сигурно щях да махна с ръка и да простя (нямаше да е редно, но така щях да направя). Обаче сега съм направо бесен.

21.09 2012 в 16:05

За "задните стопчета да са с диодчета" авторът заслужава Нобелова награда за римуван край на новина! Супер е :)))

21.09 2012 в 15:48

А тук има коментар по обосновката защо искат да е 4х4:

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=4&t=312245

21.09 2012 в 15:42

Ах тяхната мама мръсна гадна корумпирана!

Иначе браво ОффНюз - толкова добър анализ, при това с конкретни параметри, рядко се среща в медиите.