4 минути средно чакаме на опашка

Последна промяна на 04 септември 2012 в 15:39 836 0

Снимка БГНЕС
Снимка БГНЕС

България попада в топ 20 по изчакване на опашки, това съобщи Златозар Златев, управител на Client X. 

През 2012 г. се е провело 4-тото проучване на опашките от компании, чрез тайни клиенти, организирани от МSPA Европа.

Проучваните обекти са пощи, банки, магазини, офиси за продажба на билети и заведения. Изследването обхваща 24 държави, а България заема 16-тото място по чакане.

Целта на изследването е да се оцени времето, което отнема на клиентите да стигнат до началото на опашката и обслужването, което получават те.

В рамките на тазгодишното проучване са подадени над 3000 доклада за времето, което клиентът чака.

Юлиана Горанова, главен изследовател на Client X, съобщи, че през 2012 г. са необходими средно 9 минути на клиент, за да достигне началото на опашката, като в България цифрата е 4,49 мин.

Българите чакат най-много в пощенските клонове, като средното необходимо време е 17 минути и 4 секунди. След пощата се нареждат касите на БДЖ и банковите офиси със средно 12-минутно чакане.

Проучването сочи, че в Русия се чака най-много по опашки и клиентите там са най-недоволни сред 24-те проучени страни.

В България процентът на доброто обслужване е между 65-70%.

Проучването показва, че в тези трудни за търговците на дребно времена намалените стандарти са оказали средно влияние върху обслужването на клиентите", смята президентът на MSPA.

Българските търговски показват огромен интерес към този подход на проучване тъй като методът е максимално обективен и мистериозните проверки са единственият начин, по който компаниите могат да измерят точно колко добре или колко лошо се обслужват техните клиенти.