Каракачанов иска ремонт на вертолети в Терем без обществена поръчка

Падналият Ми-17 е бил в хангарите на държавното дружество преди година

Последна промяна на 12 юни 2018 в 14:19 1412 2

Министърът на отбраната Красимир Каракачанов се обяви за промени в Закона за обществените поръчки, с които да се позволи по-бързият ремонт на военна техника в държавния завод "Терем". По-рано днес министърът посети оцелелия от катастрофата с Ми-17 пилот, който е настанен във ВМА.

При трагедията в понеделник загинаха капитаните Пламен Пантилеев и Стоян Неделчев. Засега причините за инцидента не са ясни, но от прокуратурата са категорични, че не става въпрос за човешка грешка. 

Каракачанов смята, че катастрофата е причинена от авария в опашния винт. Именно опашният винт е ремонтиран в "Терем", показа проверка на OFFNews

„Според мен опашният винт е причината. Там е станала някаква авария. Но хеликоптерът е бил в изправност. Преди инцидента хеликоптерът със същия екипаж е бил поне половин час във въздуха. За деня нальотът на хеликоптера е над 3 часа, за вчерашния. Тоест хеликоптера не е дал никакви признаци да има някаква повреда, която е довела до това“, каза пред журналисти Каракачанов.

Въпреки това той е убеден, че хеликоптерите трябва да бъдат ремонтирани в българските държавни заводи. В момента одържавеният "Авионамс" е зает и има поръчка за ремонта на други вертолети, а "Терем" имали възможност да поемат старата техника.

"Какъв е проблемът това да се случи без обществени поръчки, след което да има обжалване", поясни министърът. Той даде пример с това, как последната поръчка за ремонт на хеликоптер била обжалвана от фирма, която няма интерес от такава поръчка. "Опитът да ремонтираме следващия хеликоптер Ми-17 беше стопиран с абсолютно безсмислено обжалване. Планираме минимум три от хеликоптери Ми-17 да бъдат в изправност. Ако караме по същата процедура с тези обществени поръчки, няма да е скоро въобще. Всеки един от вас може утре да обжалва – всеки един, без значение дали е заинтересован, или не“, добави той.

„Парадоксално е, когато Министерство на отбраната трябва да ремонтира своя собствена техника в свой завод и трябва да направи обществена поръчка. Това губи време. Това не е нормално. Трябва да отпаднат, когато става дума за национална сигурност, техника, свързана с отбраната, когато няма друга възможност“, каза още той, цитиран от "Фокус". 

Според командира на Военновъздушните сили ген.-майор Цанко Стойков инцидентът не е свързан с техническа неизправност. "Техниката е била изправна преди полетите, на следполетните подготовки не е имало никакви забележки от летателния и инженерния състав", заяви Стойков. Самата машина преминава ежемесечни прегледи. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1335

2

ПешУ

12.06 2018 в 16:30

Ха, сетили са, че имат заводи... Не се сещахте за тях когато нещата могат да минат през незнайно ЕТ нали? Защото от ТЕРЕМ по-трудно могат да дадат комисионни... По-точно - могат да ги дадат само на 'посочена' фирма за някой 'анализ', или за външна поръчка...

7504

1

Новак

12.06 2018 в 14:55

То бива бива, ама вол за мезе не бива! На края пак опряха до парите и начините на крадене. Как пък не се посвени поне трагедията да не използват за това? Министерството имало свои заводи и не им трябвали обществени поръчки - а министерството някаква частна фирма ли е и бюджетът му не се ли взима от обществените пари? Това го направи Боко с изявленията от сорта “Аз платих за това , аз дадох пари за онова.’ Та и този сега се включи в групата гледаща на държавата като на бащиния. Ами променете закона така, че като вземете властта да взимате министерствата под аренда - поне да съответства на реалността.
Променете процедурата на обществените поръчки, а не да ги премахнете въобще. Но така е - няма време и трябва да се крадне докато сме на власт. Ей сега ще свърши евро председателството и ще започне чистката. А двамата с Валери- тишината май са първи в списъка.