Симеон Ставрев: Ако има проблем в ЦГМ, това ще се отрази на градския транспорт

OFFNews 02 февруари 2024 в 11:57 1675 0

Симеон Ставрев

Снимка БГНЕС/архив

Симеон Ставрев, ПП-ДБ и Спаси София: Ако има проблем в ЦГМ, това ще се отрази на градския транспорт

Разходите за градския транспорт в София за 2024-а ще надхвърлят 500 млн. лв. Това е ⅕ от годишния бюджет на града, коментира общинският съветник от „ПП-ДБ и Спаси София“ Симеон Ставрев.

„Огромна част от постъпленията от продажба на билети и карти и всички приходи от синя и зелена зона отиват в ЦГМ. Тази сума е малко над 140 млн. лв. Въпреки че парите постъпват в ЦГМ, те ги насочват към транспортните оператори на София, които реално извършват транспортната услуга за софиянци - „Столичен автотранспорт“ ЕАД (САТ - автобусите), „Столичен електротранспорт“ ЕАД (СЕТ - тролеите и трамваите) и „Метрополитен“ ЕАД (метрото). С тях последните плащат заплати, гориво, ток, вода, части, консумативи, услуги и т.н. Трите транспортни оператора добавят приходи от около 70 млн. лв. от наеми на помещения, продажба и препродажба на превозни документи и други техни услуги. Останалата част до 505 млн. лв. (малко под 300 млн. лв.) идва от общинския и държавния бюджет. Ако ЦГМ не работи оптимално, ще трябват повече пари от Столична община и държавата и няма да има, например, за детски градини, училища и болници.“, каза още той. 

Ставрев посочи и защо одитът, който вчера кметът на София Васил Терзиев назначи в Центъра за градска мобилност, е нужен:

„Значението на ЦГМ е толкова голямо, че ако там има проблеми с приходите или разходите, това директно ще се отрази на качеството на градския транспорт на града - ще е по-бавен или с по-стар подвижен състав. Ако ЦГМ не продава достатъчно билети и карти, ако не събира достатъчно приходи от зоните за паркиране или ако има твърде големи собствени разходи, това ще забави плащанията от ЦГМ към „Столичен автотранспорт“, „Столичен електротранспорт“ и „Метрополитен“. Това означава, че те не могат да предвидят повишаване на заплати или инвестиции в автобуси, тролеи, трамваи. Третата причина е, че ЦГМ сключва множество договори по обществени поръчки или по пряко договаряне до 30 000 лв. Неведнъж съм коментирал, че някои от тях са скъпи, непрозрачни, неясни и ограничават конкуренцията“, поясни Симеон Ставрев.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Историята на коледните лампички