Искат строги стандарти за колите в ЕС, особено за дизела

OFFNews 07 ноември 2017 в 13:43 6717 2

Около 68 000 европейци умират преждевременно всяка година заради отровните изпарения от дизеловите автомобили в градовете. Мръсният въздух е причина за смъртта на половин милион души в Европа, като ролята на отровните газове от колите е значителна в това замърсяване. 

Това става ясно от писмо, изпратено от кметовете на София, Рим, Париж, Амстердам, Мадрид, Копенхаген, Виена, Брюксел и Хелзинки до европейските институции, в което се настоява за въвеждане на единни мерки за намаляване замърсяването на въздуха от транспорта. 

В текста до Съвета на ЕС и до Еврокомисията градоначалниците искат единни мерки и стандарти за допустимите емисии на превозните средства, защото транспортът е един от секторите, при които количествата на емисиите на парникови газове продължават да нарастват в момента. 

Кметовете настояват до края на годината да бъдат въведени задължителни автомобилни тестове в ЕС, както и строг надзор от организациите, които ги контролират. Второто искане е да се изработят общи стандарти за допустимите емисии на въглероден диоксид с хоризонт 2025 г. и 2030 г., като целта е постепенно намаляване на емисиите от конвенционални превозни средства и широко въвеждане на превозни средства с нулеви емисии. Трето - да се допълнят съществуващите регулации за въглеродни емисии от автомобили със задължителни цели за продажба на превозни средства с нулеви емисии, като се осигури Европейски пазар за нулеви емисии.

Предложете нови гранични стойности за емисиите от Евро 7 - за бензин и дизел, които ще позволят градове в цяла Европа да изпълнят указанията на СЗО за качеството на въздуха, пишат в писмото си Йорданка Фандъкова и кметовете на останалите европейски градове. 

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    20699

    1

    Новак

    07.11 2017 в 15:35

    Наистина добро начинание. Но - най-бедната държава в състояние ли е да спази завишените изисквания? Ако сега в София се забрани движението на коли произведени преди 2006 какво ще стане? Ние в състояние ли сме да заменим сегашния автопарк със средна възраст 15-20 години с нови коли? Сигурно през стъклото на служебния автомобил изглежда лесно. Сега като стесниха “Раковски” с екологична цел и от Дондуков до пл.Славейков се пътува 45 Мин. дали се намалиха вредните емисии или се получи точно обратното? В новия европейски регламент ще има ли наказания за глупави градоустройствени решения?
    Бях наскоро в Буда Пеща и ми изглеждаше доста по-чисто от тук, но кметът им не се е наредил в първата редица - да не се получи като в приказката - видяла жабата, че подковават коня та и тя си вдигнала крака.
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице