Ценова параноя препълни хипермаркетите с яйца

Последна промяна на 13 април 2012 в 09:30 1600 0

Хипермаркетите се оказаха презапасени с яйца преди Великден. Снимка: БГНЕС
Хипермаркетите се оказаха презапасени с яйца преди Великден. Снимка: БГНЕС
Параноята, разпространила се преди няколко седмици заради дефицита на яйца на пазара, презапаси големите хранителни вериги с яйца на високи цени, показа проверка на OFFNews.bg. В момента част от хипермаркетите дотолкова са се „заринали“ в яйца, че се принуждават да ги варят и да ги продават боядисани средно за около 80 ст. Това не е нова практика, но е значително по-често наблюдавана в сравнение с други години. Твърденията, че за Великден ще има дефицит на яйцата и те ще бъдат изключително скъпи, накара веригите да купят огромни количества от „все още наличните“ преди седмица-две кокоши яйца. Идеята им беше печалбата в „дните на яйчена криза“, каквито се очакваше да са великденските празници, да бъде огромна. Вместо това, в момента те са презапасени с яйца на цена, по-висока от тази, с която малките квартални магазинчета могат да се похвалят заради по-скромните, но чести зареждания на стока, които те предприемат. Страхът от непоносимо висока цена и липсата на яйца на пазара дойде при изземането на рекордния брой от около 250 000 яйца, още преди достигането им до търговската мрежа преди два месеца. Конфискацията от страна на Агенцията по безопасността на храните заради липса на маркировка върху черупките почти съвпадна със скандалните спорове за това дали яйцата в хипермаркетите идват от „щастливи кокошки“ или не, което нанесе пореден удар на пазара. Сега обаче се оказва, че яйца има, но пари няма. Потребителите признават, че ще купят минималния възможен брой яйца тази година, а след шока, който срещат в част от хипермаркетите, пъргаво се насочват към близкия квартален магазин, откъдето да купят по =-евтини яйца в последния момент. Разбира се, сварените и боядисани яйца все пак са улеснение за много хора, които нямат необходимото време за традицията с боядисването, но пък имат достатъчно пари, които да отделят за готовите потенциални биячи. Според самите представители на големите вериги тази „екстра“ дори е сред печелившите ходове, които може да се предприемат по великденските празници, без значение дали има яйчена криза или не.
Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови