Heroes of the Storm - битката в MOBA жанра се ожесточава

Полина Пенкова 27 юли 2015 в 15:04 7230 5

Миналата година League of Legends достигна върха на славата си, измествайки най-популярната игра до тогава, World of Warcraft. Конкурентът на LoL Dota 2 в момента оглавява класацията за най-често играната игра на гейминг платформата Steam. Макар и различни, двете имат едно ключово сходство – жанрът.

MOBA или масова онлайн бойна арена, е един от водещите жанрове в гейминг индустрията. Той започна да набира популярност през последните десет години, а вече доминира над шутърите и MMORPG (масивна онлайн ролева игра).

Началото на MOBA дойде с Aeon of Strife, една от картите в Starcraft. По-късно се появиха нови заглавия като Dota 2, SMITE, Infinite Crisis, LoL и много други, които събраха милиони фенове и се обособиха като отделни дисциплини в електронните спортове.

Сега вниманието е насочено към първата MOBA на Blizzard Entertainment – същата компания, която стои зад имена като Diablo, Hearthstone, StarCraft и WoW. Тя е наречена Heroes of the Storm и е своеобразно разширение на вселената на Blizzard. Ако сте любител на игрите на фирмата, то с удоволствие ще откриете голяма част от старите герои в HotS. Макар и чисто нова, играта е достоен съперник на най-прочутите заглавия в жанра.

На пръв поглед Heroes of the Storm не изневерява на MOBA традицията. Два отбора от по петима играчи всеки се борят помежду си, като главната задача на всеки тийм е да разруши базата на противника си. Въпреки че говорим за отборна игра, всеки участник развива отделна единица, наречена герой. Героите от своя страна пък изпълняват отделна роля – танкове с непробиваеми брони и хиляди точки живот, мощни магьосници и лечители. Целта е изграждане на силен отбор, чиито единици се допълват и заедно създават една добре смазана бойна машина.

Един по-задълбочен преглед обаче показва, че HotS има много уникални черти, които я отличават от останалите игри в жанра. Играта все още има само 40 героя. За сравнение, ветеранът в бранша League of Legends разполага със 125, като постоянно се добавят нови шампиони, а Dota 2 – със 112.

Създателите на новата MOBA имат по-различен подход. Задачата, която имат пред себе си е не създаване на океан от герои, а да предостави разнообразна среда, в която играчите да развиват уменията си. В Heroes of the Storm има осем различни карти (battlegrounds), като всяка допринася с нещо ново към gameplay-я. Това е изключително добра идея, тъй като игрите от този вид често се затварят в една доста ограничена рамка и въпреки нововъведенията, остават все същите след всеки ъпдейт.

Друг ход за „бягство от скуката“ е специфичният начин, по който се развиват героите. Обикновено MOBA игрите разполагат с магазин в базата на всеки отбор, от където играчите купуват различни предмети, които добавят статистики или нови умения. В HotS това липсва. На негово място съществуват т.нар. „таланти“, които обаче са уникални за всеки отделен герой. Така всеки може да модифицира любимия си персонаж по най-удобния начин. Възможността за нагаждане на играта към личните предпочитания на играча е често използван от Blizzard подход – в различни степени това се наблюдава и в останалите заглавия на компанията.

Тук идва моментът да зададем въпроса може ли Heroes of the Storm да се бори с вече популярните игри от жанра и най-вече титаните Dota 2 и LoL. На първо място стои фактът, че HotS изисква значително по-слаби умения, а геймплеят е елементарен в сравнение с горепосочените имена.

Това е нож с две остриета. От една страна феновете на MOBA игрите са свикнали с напрежението и обичат да показват способностите си в напечени ситуации. Затова и HotS им се струва прекалено лесна и лека, особено що се отнася до редовните играчи на Dota2, която предполага голяма доза стратегическо мислене и силно развита механика. От друга пък ниското ниво на трудност е позитивна черта. В крайна сметка игрите са създадени за разтоварване! Това разширява кръга от играчите, включвайки такива с висок и по-нисък геймърски skill. Именно това е причината, поради която играта има толкова голяма аудитория, включвайки хора от всички възрасти и полове.

Вече споменахме, че игрите от жанра се превръщат в стабилни дисциплини в електронните спортове. Особено активни в това отношения са SMITE, Dota 2 и League of Legends, чиито шампионати събират милиони зрители, а междувременно навсякъде по света се провеждат по-малки свободни турнири. Въпросът е какъв потенциал има Heroes of the Storm в това отношение.

Играта бе пусната официално в началото на месец юни тази година, но бързо се обособиха различни отбори. Големите е-спортс организации побързаха за съберат играчи за новата дисциплина, а самите турнири започнаха да се случват веднага. При това с доста приличен награден фонд, вариращ между $40 000 и $100 000 за различните event-и.

Създателите на HotS са позитивни, че в следващата една година тя ще се утвърди като един от водещите електронни спортове. За целта те следят развитието на играта и общия профил на геймърите, които тя привлича. В следващите 12 месеца предстои тя да бъде разширена и подобрена така, че да може да се конкурира с останалите не само като игра, но и като спорт.

Материалът е разработен в партньорство с ESL-България

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови