Околовръстното платено двойно

Мадлен Шишманова 26 март 2012 в 15:56 2089 2

Снимка: БГНЕС
Снимка: БГНЕС
97 милиона лева за 4,5 километрова отсечка от Околовръстното шосе е платила държавата. Цената е над 2 пъти по-висока от тази, на която фирмата-изпълнител е спечелил търга за изпълнението й. Това става ясно от разследване на Mediapool.bg. Отсечката е от бул. ”България” до Симеоновско шосе и бе възложена на консорциума “Обединение Юг” с водещ партньор “ГБС Инфраструктурно строителство”. През 2006 търга бе спечелен от консорциума с цена от 32.74 млн. лв. без ДДС. От Агенция "Пътна инфраструктура" обясняват оскъпяването с възложени допълнителни дейности – изграждане на локални пътни платна и пътен възел при Драгалевци. Освен, че парите дадени за тази отсечка са два пъти повече от уговорените, са дадени още 17.5 млн. лв. за отчуждения, както и близо един милион лева за строителен надзор на “Пътинвестинженеринг”. Така десетте милиона, за които премиерът Бойко Борисов се хвалеше, че е спестил от строежа на зала “Арена Армеец”, са налети отново в “Главболгарстрой” чрез оскъпения строеж на Околовръстното, коментира "Медиапул". Въпреки високата цена, малко след пускането си пътят бе наводнен от поройните дъждове и вследствие от това се нагъна. Обяснението беше, че боклуците на Бояна и Драгалевци са задръстили голям водосток. Пред "Медиапул" АПИ съобщила, че и вторият участък на Околовръстното, който се строи от “ГБС – Инфраструктурно строителство”, също ще поскъпне, но засега не можело да се каже с колко. Причината отново била допълнително възложени работи. Въпросната втора отсечка е от Симеоново до ”Младост ІV” (2.14 км). Търгът беше спечелен от ГБС с цена от 37.214 млн. лв. без ДДС. Построяването на най-скъпия път обаче тепърва построи. Той ще е от магистрала “Люлин” до река Какач. 3-километровата отсечка е с прогнозна стойност от 74 млн. лв. без ДДС, което е средно от 30 млн. лв. за километър. Финансирането на тази отсечка е по оперативна програма “Транспорт”. Причина за рекордната цена, според АПИ била, че трасето минава през градската част на София и се налага изграждането на сложни съоръжения, за да се избегнат отчужденията.
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
     
    X

    Николай Стайков: Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите