Месечната картата за пътуване с една линия в градския транспорт в София остава, реши днес общинската комисия по транспорт.
Предложението на администрацията на общината беше този документ да отпадне с мотива, че не се използва от много хора и се харчат повече пари за тяхното отпечатване, отколкото е ползата. "Те не са икономически ефективни нито за Центъра за градска мобилност (ЦГМ), нито за хората", обяви преди месец зам.-кметът по транспорт Любомир Христов.
Едномесечната карта за една линия струва 23 лв. Ако човек ходи само с едно транспортно средства на работа, ще похарчи минимум 32 лв. за билети (за талоните от 10 билета, които са 8 лв). Освен това от ЦГМ представиха днес справка пред транспортната комисия, че 21% от пътниците използват тази карта.
Цената на картата за една линия ще остане 23 лв. при услови е, че е персонална и ще е 28 лв., ако не е персонална, решиха още общинарите. Друга промяна ще лиши от право на евтини карти за градски транспорт пенсионерите, които нямат постоянен адрес в София. Това ще засегне възрастните хора, които са дошли от други градове да гледат внуци или чужди деца срещу заплащане.
Въвежда се и нов пакет семейна карта за всички линии на цена от 60 лв. - за един родител и за ученик. От лятото, когато тръгне и втората линия на метрото, ще има месечна карта за двете линии от 35 лв. Все още не е ясно дали ще остане и сега съществуващата карта от 23 лв. само за една от линиите на подземната железница. Ако я премахне, общината ще ощети хората, които ще използват само единия метродиаметър, а те няма да са малко.
Цената на единичния билет за градски транспорт в София от 1 лв. няма да се променя и тази година, обещават от Столичната община. Предложенията за промени в цените на картите и новите видове документи за пътуване ще бъдат гласувани утре на заседание на общинския съвет.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Задържаха руски кораб за умишлена повреда на кабел между Финландия и Естония
Алфа Рисърч: Българинът е оптимист за личното си благо, но не и за това на държавата
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас
Орбан: Унгарската компания MOL иска да купи рафинерията на ''Лукойл'' в Бургас