Quantcast

Наказателни автобусни линии

Юлиана Ончева Последна промяна на 04 февруари 2016 в 06:46 11537 7

Снимка БГНЕС - архив

Тази история има две версии. Според едната в Столичния автотранспорт има саморазправа с непослушните шофьори. Тях ги качват на "наказателни линии", където се харчи много повече гориво, отколкото предвиждат нормите, после им удържат преразхода от заплатите. Защото посочват проблемите в общинското предприятие. 

Това разказа уволненият вече шофьор Ангел Стойчев пред OFFNews. Наказателни линии са 45, 107, 59, както и Витошките - към Бистрица и Железница през зимата, дава примери той. Според него горивните норми не отчитат обективно състоянието на автобуса, легналите полицаи по маршрута, задръстванията, броят на пътниците и т.н.

Стойчев е сред водачите, за които “Главна инспекция по труда” е установила, че неправомерно са им удържани суми за преразход на гориво и парите трябва да им бъдат върнати. Срокът, определен  за това, е 20 ноември 2014 г. Не е изпълнено и досега.

Шефът на общинското предприятие Слав Монов твърди, че горивните норми са изработени от експерти, шофьорите не са абонирани за една и съща линия и е нормално да се въртят по маршрутите. Преразход обаче правят тези, които шофират лошо. Може и да крадат гориво, но това трябва да се докаже.

Според Монов Стойчев е дисциплинарно уволнен заради неспазване на трудовата дисциплина. Директорът не е запознат с решението на ГИТ да се върнат неправомерно удържаните пари, но "ще провери случая". 

Той отрича и друго твърдение на бившия си подчинен - че за преразход на гориво на шофьорите се удържат по 2,70 лв. за литър, а при спестено количество получават бонус от 1,70 лв. Независимо от цените на пазара. Бонусите са въпрос на добра воля от страна на ръководството, обяснява Монов, според когото сумите за удръжки се актуализират всеки месец според пазарните цени. 

Ангел Стойчев и пенсионираният /за да не бъде уволнен/ негов колега Николай Вълчков твърдят, че проблемите в Столичен автотранспорт не са един и два. Затова правят Сдружение "Административна и правна защита на транспортните служители и работници", което да защитава правата на работещите в автотранспорта в София. "Обръщаме се към всички, които считат, че има възможности и начини за подобряване условията на труд в нашето и сходни предприятия,  и към всички, които могат да бъдат или са потърпевши от практиките за налагане на наказания, под предлог укрепване на трудовата дисциплина", пишат в обръщение към колегите си Стойчев и Вълчков.  

Те са подали сигнал и в централата на "Глас Народен", а от партията на Светльо Витков са информирали Столична община с искане да се провери случая. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

07.02 2016 в 15:43

@ уточнител и @ mathur- тя самодивата ако прибира от тия схеми,да,ама колко още стотици течове има таквизи под нея за които и на идея си няма-на идея си нямате.Всичко се забърсва далеч надоле,нанагоре се прибират едни други,тотални пари.

04.02 2016 в 21:58

Ако г-на Монов няма информация,то тогава кой плаща глабата наложена от Главна инспекция по труда ,или шофьора лъже ,или г-н Директора не си е на мястото.

04.02 2016 в 18:36

Самоковската и тя като премиера си нямат наяждане....

04.02 2016 в 09:39

Този скелет от коя година е ве Офчев? Или, няма значение, важното е да се разлайват уточнителите, за да злорадстват боклуците.

04.02 2016 в 09:37

Браво на шофьора. Не може да се реши проблема ако не се посочи. Очевидно проблемите в СКГТ са на много пластове, но проблемът е в главата на рибата.

04.02 2016 в 08:45

Последното изречение каква връзка има със статията? Или просто ей така, малко реклама не вреди?

04.02 2016 в 07:20

Самоковската самодива краде откъдето може.

А за райграса пред НДК за 13 милиона си свиркаме.