Глоби за такса "Празен стол". Собственикът признава, че не е била правилна

Последна промяна на 10 август 2017 в 09:02 16007 4

Такса „Празен стол” в Созопол беше осъдена от всички институции и на заведението ще бъде наложена глоба. Както OFFNews писа, незаетите столове на клиенти в созополския ресторант Miloz Fish & Grill са оценени по 20 лева за брой. Така сметката им накрая се оказва с 80 лева повече, тъй като са резервирали маса, но не са заели 4 от столовете.

„Недопустимо е да има такса „Празен стол”. Още снощи по изрично разпореждане на премиера направихме пълна проверка на заведението. За мен е учудващо и като потребител, и като министър как може да се начислява подобна такса. Това са рискове, които трябва да се калкулират”, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред Нова телевизия.

„Това е неприятна и лоша практика за имиджа на българския туризъм и ние ще бъдем безкомпромисни към всяко едно нарушение, независимо дали то се случва за първи път”, допълни тя.

„Макар и единични случаи, това са нелоялни търговски практики и във всеки конкретен казус ще реагираме. Извършихме проверка, ще има административна санкция за това, че без да е отразено в менюто, се начислява такава услуга и тя се представя в касов бон”, коментира от своя страна Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

Жената, която пусна сигнала във Фейсбук вчера коментира, че още с влизането в ресторанта са казали на сервитьорите, че няма да са 10 души, а шест. Собственикът на заведението Тони Матеев също се разкая: „Подобна такса е лоша ресторантьорска практика, която ние не прилагаме. Този случай е единичен и е породен заради агресивно поведение. Не е вярно, че сме били уведомени, че ще са по-малко”, заяви Матеев пред Нова телевизия. Той все пак, че това действие и било грешка и реакцията им не е била правилна.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1298

4

kamborev

10.08 2017 в 21:39


За сефте чувам за такава практика. Кръчмарите от зор да ошушкат колкото се може повече хората, се самозабравят!

-431

3

Black Hex

10.08 2017 в 18:25

Собственикът на заведението Тони Матеев също се разкая: „Подобна такса е лоша ресторантьорска практика, която ние не прилагаме. Този случай е единичен..."


Този заслужава да го разкостят от проверки, да му наложат поне 5 акта и да го затворят за 1 мес до отстраняване на нередностите! Няма да се впускам в подробности защо смятам, че има куп нарушения, видни и от самолет, а ще си позволя да обърна внимание само на 1 факт.
Сметката с таксуваните празни столове пусната в интернет показва няколко неща.
1. Налична е система за управление на ресторантски бизнес въввъпросното заведение.
2. Налична е и практика да се поднасят сметки в заведението БЕЗ приключване на поръчката и издаване на фискален бон съгласно изискванията на закона.
3. В тази система ИМА ПРЕДВАРИТЕЛНО СЪЗДАДЕН артикул за маркиране "празен стол" с въведена цена.

Какво още има да се оправдава този нагъл кръмчар?! Бил го използвал за първи път. Сигурен съм, че в ценоразписа му освен "празен стол" фигурират и такива артикули като "счупена чаша", "счупена чиния" и прочие.

2666

1

Hissarion

10.08 2017 в 17:47

Да се извини публично!