Facebook спира таргетирането на реклама по раса, религия, сексуална ориентация и политически възгледи

OFFNews Последна промяна на 10 ноември 2021 в 10:53 424 0

Фейсбук спира таргетирането на реклама, базирана на "чувствителни" теми като раса, религия, сексуална ориентация, политическа нагласа заради опасения от злоупотреба, реши компанията майка - Meta, предаде AFP.

Детайлната информация на компанията за интересите на потребителите й, основана на търсенията им, коментарите им, това, което харесват и не харесват, е в основата на интересите на рекламодателите, които се стремят да насочат посланията си към точно определени групи хора. Точно така социалните мрежи се превръщат в бизнес за милиарди, но тези инструменти може да бъдат използвани за влияние върху определени групи изключването на други.

От 19 януари 2022 г. приложенията на Meta няма да предлагат на рекламодателите услугата таргетиране на хората, базирано на интересите им към каузи, организации, публични личности, по въпроси, свързани със здравето, етноса, политическите предпочитания, сексуалната ориентация. Примерите включват предупреждения за рак на белия дроб, еднополови бракове, Католическа църква, еврейски празници и политически възгледи.

Големите грешки при таргетирането на Фейсбук включват промоции за военно оборудване, изскачали в социалната мрежа на представители на крайно десни военизирани групировки преди нападението на Капитолия на 6 януари от привърженици на тогавашния президент Доналд Тръмп.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови