Фейсбук спира таргетирането на реклама, базирана на "чувствителни" теми като раса, религия, сексуална ориентация, политическа нагласа заради опасения от злоупотреба, реши компанията майка - Meta, предаде AFP.
Детайлната информация на компанията за интересите на потребителите й, основана на търсенията им, коментарите им, това, което харесват и не харесват, е в основата на интересите на рекламодателите, които се стремят да насочат посланията си към точно определени групи хора. Точно така социалните мрежи се превръщат в бизнес за милиарди, но тези инструменти може да бъдат използвани за влияние върху определени групи изключването на други.
От 19 януари 2022 г. приложенията на Meta няма да предлагат на рекламодателите услугата таргетиране на хората, базирано на интересите им към каузи, организации, публични личности, по въпроси, свързани със здравето, етноса, политическите предпочитания, сексуалната ориентация. Примерите включват предупреждения за рак на белия дроб, еднополови бракове, Католическа църква, еврейски празници и политически възгледи.
Големите грешки при таргетирането на Фейсбук включват промоции за военно оборудване, изскачали в социалната мрежа на представители на крайно десни военизирани групировки преди нападението на Капитолия на 6 януари от привърженици на тогавашния президент Доналд Тръмп.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
Mateevk
БСП внесе 10 000 подписа в ЦИК, Нинова нападна Ваня Григорова и Елена Йончева
voododoll
Изливат плоча да пази ПСА от атмосферните условия, демонтажът продължава
IvoIvo
Законите се променят хаотично, често безумно, без оглед кой е на власт
StinkingSonOf
Илиана Кирилова: Петър Петров-Еврото е имал намерение да ме залее с киселина
Mateevk
Нощна атака по Одеса. Девет души са ранени, сред тях - четири деца