Фейсбук спира таргетирането на реклама, базирана на "чувствителни" теми като раса, религия, сексуална ориентация, политическа нагласа заради опасения от злоупотреба, реши компанията майка - Meta, предаде AFP.
Детайлната информация на компанията за интересите на потребителите й, основана на търсенията им, коментарите им, това, което харесват и не харесват, е в основата на интересите на рекламодателите, които се стремят да насочат посланията си към точно определени групи хора. Точно така социалните мрежи се превръщат в бизнес за милиарди, но тези инструменти може да бъдат използвани за влияние върху определени групи изключването на други.
От 19 януари 2022 г. приложенията на Meta няма да предлагат на рекламодателите услугата таргетиране на хората, базирано на интересите им към каузи, организации, публични личности, по въпроси, свързани със здравето, етноса, политическите предпочитания, сексуалната ориентация. Примерите включват предупреждения за рак на белия дроб, еднополови бракове, Католическа църква, еврейски празници и политически възгледи.
Големите грешки при таргетирането на Фейсбук включват промоции за военно оборудване, изскачали в социалната мрежа на представители на крайно десни военизирани групировки преди нападението на Капитолия на 6 януари от привърженици на тогавашния президент Доналд Тръмп.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Последни коментари
pisnamiotmutri
Влизането в Шенген е близо, австрийското вето за България и Румъния пада през декември
baba Yaga
Кючюк реагира на изключването му от ДПС: Пеевски e като едноличен търговец и диктатор
baba Yaga
Домашен арест за Димо Алексиев. Актьорът се извини, че е действал глупаво и самонадеяно
Владè
Нарязаната с макетно ножче поиска насилникът да бъде пуснат на свобода