Битката за концесията на Летище София се очертава като изключително любопитна след отварянето на офертите на петимата кандидати в процедурата. Концепциите на консорциумите, участващи в състезанието за 35-годишния договор, са твърде различни, което прави съпоставката им доста сложна.
Предложенията на кандидатите за годишно концесионно възнаграждение варират в широки граници от 19.9 милиона евро с офертата на Манчестър Еърпорт Груп до 32.8 млн. евро при Аеропортс де Пари.
В същото време именно британската оферта е с най-внушителен размер на предлаганите инвестиции на аерогарата - над 1 милиард евро.
Единствено МАГ предлагат 460 милиона евро вложения още през първите 10 години в модернизацията на летищната инфраструктура, с които да превърнат София в регионален хъб.
“Планът ни за летище София е впечатляващ и уникален. Искаме да създадем единствен по рода си нов терминал, който да бъде гордостта на България. Архитектурният дизайн е вдъхновен от пейзажа и историческото наследство на България и отразява най-доброто от страната”, сподели Андрю Харисън, Главен изпълнителен директор на MAG Летищни услуги.
Британската оферта е в партньорство с китайската BCEG, която в момента изгражда най-голямото летище в света – Международното летище Пекин Даксинг. Офертата на компанията включва използването на български доставчици и работници за трансформацията на столичната аерогара.
Ето и основните предложения на кандидатите:
Консорциум "Витоша" - MAG/BCEG - 19.948 млн. евро годишно концесионно възнаграждение и инвестиции в размер на 1.003 млрд. евро.
Фрапорт - 21 млн. евро годишно възнаграждение и инвестиции от 615 млн. евро.
Консормциум SofConnect (Мюнхен) - 24.542 млн. евро годишно възнаграждение и инвестиции от 608 млн. евро.
Летище Копенхаген - 26.05 млн. евро на година, липсва посочен размер на инвестициите.
Airport de Рaris - 32.824 млн. евро, 903 млн. евро инвестиции.
Във всичките оферти е предвидено изграждането на трети терминал, но в две от предложенията има идея сегашният Т1, който повече прилича на селска автогара, да бъде бутнат.
Всички кандидати приемат и условието да платят авансово 550 милиона лева.
Числата обаче за момента не означават почти нищо, тъй като процесът за оценяване и класиране на офертите ще продължи поне месец.
Финансовите параметри на офертите осигуряват едва 55% от тежестта на оценката. Останалото идва от техническото предложение. Това на практика означава, че за момента всякакви сметки за това кой води в процедурата са без кръчмар.
Това бе посочено в прав текст и от транспортния министър Росен Желязков.
„Призовавам да не се спекулира с предположения за класиране и победители – отварянето на офертите не може да даде обективен отговор на това как ще изглежда класирането“, каза той.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12044
1
10.05 2019 в 08:39
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара