Юлиана Николова: Кандидатурата за Европейската агенция по лекарствата е формална

Последна промяна на 02 август 2017 в 14:46 1864 0

Снимка БГНЕС

Юлиана Николова

Кандидатурата на България за преместването на седалището на Европейската агенция по лекарствата (ЕАЛ) от Лондон в София е по-скоро формална и на фона на други от общо 19-те страни кандидати, нашите усилия изглеждат съвсем скромни.

Това коментира в интервю за БНР Юлиана Николова от портал "Европа", която е бивш кандидат за вицепрезидент на десницата.

ЕАЛ трябва да напусне Великобритания заради Брекзит. България има шанс да спечели домакинството на ключовата агенция по най-малко две причини - като жест по време на председателството ни на Съвета на ЕС догодина и като понеже ние сме сред малкото страни членки, в която няма седалище на нито една европейска институция.

Юлиана Николова обаче смята, че кандидатурата ни не е продиктувана от реален ангажимент на държавата и на бизнеса в този сектор, на София като потенциално седалище, а само от това, че страната ни е сред малкото, които нямат седалище на
европейски орган. Това, че на България липсва такъв сериозен ангажимент, силно намалява шансовете ѝ за участие в състезанието.

"Ако говорим като за конкурс и бях в комисия за оценяване за българската оферта, щях да кажа, че формално отговаря на изискванията, но е хубаво да видим останалите, които освен формално, имат истинска ангажираност, каза Николова. -Например френската оферта, която е около 100 страници (нашата е четири), започва с обръщение на президента Макрон. Няколко от министрите, плюс кметът на Лил, обясняват своя ангажимент и какво ще предоставят. Така е и с Германия, с Финландия, и с много други държави. В нашите четири страници има едно просто изреждане на критериите. Държавите, с които България се конкурира, имат създадени сайтове за разяснения и набиране на обществена подкрепа за каузата, тиражират и клипове, допълни Николова. Те са петминутни клипчета, но като ги гледаш, ти се иска да работиш в тази агенция и тя да бъде настанена дори в Букурещ... Не може без ангажимента на столицата, на града, не може той да не е изразил ангажираност. Не може без цялостна рекламна визия", добави тя.

Рекламният клип на Румъния: